וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: כהונת ראשי ערים תוגבל לשתי קדנציות

5.11.2013 / 6:05

יוזם החוק ח"כ אילן גילאון: "כוח אבסולוטי הוא משחית. הגבלת הקדנציות לראשי ערים תחזיר את האמון במערכת ובמקביל תמשיך להבטיח יציבות שלטונית"

הקץ לכהונה הממושכת של ראשי הערים? ראש סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון, מציע להגביל את כהונתם של ראשי ערים לשתי קדנציות רצופות בלבד, לאחריהן יידרשו חברי הכנסת ל"תקופת צינון" של קדנציה אחת בטרם יורשו לשוב ולהתמודד. גילאון, שחשף את הצעת החוק שהונחה אתמול (שני) על שולחן הכנסת בתכנית "חי בכנסת", אמר כי "המציאות מלמדת, כי כאשר מספר הכהונות בשלטון המקומי אינו מוגבל, רבים מראשי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות מכהנים תקופות ממושכות. המצב הקיים נוגד את הרעיון הבסיסי העומד מאחורי עקרון המשטר הדמוקרטי".

גילאון, שכיהן כסגן ראש עיריית אשדוד לפני שהגיע לכנסת, הבהיר כי הרעיון להצעת החוק התחדד אצלו בבחירות האחרונות: "כוח אבסולוטי הוא משחית ולזמן חלק מרכזי במרכיב זה. לצערי, מעורבות בשחיתות רווחת בשלטון המקומי, ואני בטוח שהגבלת הקדנציות לראשי ערים תאפשר פיקוח ורגולציה, תחזיר את האמון במערכת ובמקביל תמשיך להבטיח יציבות שלטונית. ראש עיר זהו לא תפקיד לכל החיים, וחובה להבטיח גם כניסה של דם חדש למערכת".

"יש משהו פתאטי בנבחרי ציבור שמכהנים בתפקידם בגיל 90", סיכם גילאון. ההצעה תועבר לוועדת השרים לענייני חקיקה, שתצטרך להכריע האם לתמוך בהצעה, או להתנגד לה.

עוד באותו נושא:
אלפים הפגינו בבית שמש: ”לקיים בחירות חדשות"
לחיאני במשדר וואלה!: ”הדחתי - התערבות פוליטית"
הציבור גבר על בג”ץ: ראשי הערים המודחים ניצחו

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully