וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמן: יש עתיד צוללת בסקרים אך נעבור את 19 המנדטים

שרת הבריאות יעל גרמן אמרה בתכנית "חי בכנסת" עם כתבינו עמרי נחמיאס ואמיר תיבון כי לוקח "יותר מחצי שנה או שנה" למלא את הבטחות הבחירות. "באנו לשנות ולא להשביע רצון"

צילום מסך

כבכל שבוע, הכתב הפוליטי של וואלה! חדשות עמרי נחמיאס והכתב המדיני אמיר תיבון, מגישים את "חי בכנסת", תכנית בשידור ישיר בה מתארחים שורה של חברי כנסת אשר עומדים במוקד סדר היום.

שרת הבריאות וחברת "יש עתיד", יעל גרמן, הגיעה למשדר והתייחסה למצב המפלגה בסקרים: "כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. כשנבחרתי לראשות העיר הרצליה התעוררו המון תקוות, שאעשה קסם. אי אפשר לשנות בחצי שנה או שנה, אפשר בכמה שנים. בסופו של דבר עשיתי שינוי בהרצליה, ואני מאמינה שגם כך יקרה עם יש עתיד, ויראו עוד חצי שנה תוצאות". גרמן הוסיפה: "אנחנו צוללים כרגע בסקרים, זה צילום של תמונת מצב עכשווית. אני יודעת שהסקרים יעלו ונעלה מעל 19 מנדטים. ביומיום אנחנו מוכיחים את מה שהבטחנו: שינוי שיטת ממשל, ברית זוגיות, שוויון בנטל, שוויון הזדמנויות בדיור – ואנחנו עושים זאת. צריך יותר זמן כדי שהציבור יראה את זה. באנו לשנות ולא להשביע רצון".

ועדת חוץ וביטחון בכנסת, הבוקר, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
עמרם מצנע/נועם מושקוביץ

שרת הבריאות התייחסה בנוסף לדיון הציבורי הגובר בנושא השימוש בקנאביס רפואי, ואמרה: "אם תבוא הצעה ללגליזציה, לא בטוח שאתנגד. אשאל את אנשי המקצוע, צריך לראות כזאת הצעה. אני מתנגדת לעשות לגליזציה על גב הרופאים, אל תעשו על גבם סיבוב. אל תבואו ותגידו שצריך לתת לרופאים בלי שיבינו במה מדובר. בנוגע להצעת החוק בנושא ברית הזוגיות, אמרה גרמן כי לא תמכה בהצעתה של שפיר בנושא כי "אסור לבדל ולהפלות את הקהילה הלהט"בית. זה חלק מהבעיה שלה, שהיא מופלית. כשמדברים על ברית הזוגיות זו בעיה כלל ארצית, של כל הציבור – פסולי חיתון וזוגות שרוצים לבוא בברית לא אורתודוכסית. יש פה עניין אידיאולוגי. לנו בישראל אין לנו חופש נישואים, זה לא חוקתי. בני זוג מאותו המין אינם שונים מבני זוג הטרוסקסואלים ולכן אסור לבדל אותם.

למה היה צריך להפיל את החוק של העבודה?

"אם סתיו שפיר והעבודה או כל מפלגה אחרת תביא הצעה הוליסטית כמו שלנו אנחנו נתמוך בכך. למעלה מ-60% מהציבור תומכים בברית הזוגיות. לנו יש אג'נדה בכך שהקהילה אינה שונה מכלל הציבור ולכן גם כך הזכויות שלהם.
האם זה יקרה בקואליציה הזו? זה לא יהיה קל, אבל באנו לשנות, ואני מאמינה שכן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המאבק בוועדת הכספים

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) שוחחה על הצעת החוק "ברית הזוגיות" שיזמה, ושנדחתה אתמול על ידי הממשלה. ההצעה יועדה להעניק לזוגות חד מיניים, אשר אינם יכולים להינשא בטקס ממלכתי, מעמד רשמי וזכויות שוות. שרי יש עתיד הצביעו נגד ההחלטה, למרות שבשבוע האחרון יצאה סיעתם בקמפיין נרחב לקידום הצעת חוק דומה. שפיר תתייחס גם למאבקה הנוכחי בוועדת הכספים, שם מאושרות העברות תקציביות על סך מאות מיליוני שקלים, בהחלטות מהירות, ללא פיקוח או בקרה פרלמנטרית. לאחרונה החל משרד האוצר להעביר את פירוט השינויים התקציביים מבעוד מועד לחברי הכנסת, ושפיר מגייסת צוות של מתנדבים כדי שיסרקו את המידע, יעלו אותו לאינטרנט וישתפו בו את הציבור.

חבר הכנסת עמרם מצנע (התנועה) אמר כי להערכתו, "הקואליציה הזאת לא תחזיק שנים אלא חודשים. זה יכול להיות 10 חודשים או 12 חודשים. אנחנו הולכים ומתקרבים לרגע האמת - נסיגה או התקדמות. בינתיים הממשלה מחזיקה כי כל אחד חושב שזה יצליח או לא יצליח – בהתאם להשקפת עולמו".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) התייחס לבחירות המקומיות ולעובדה שראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, התמודד על ראשות העיר על אף העובדה שהוא נאשם בפלילים. "כוח מייצר שחיתות ולכן יש להגביל את הקדנציה של ראשי העיר לשתי כהונות. צריך לקצר בתקופות הכהונה ולגרום להם 'להתלהב' בתפקיד". גילאון הוסיף: "יש לרענן שורות. יש דור שהוא לא פחות טוב. נושא משרה בגיל 90 זה פתטי. גיל הפנסיה המקובל צריך לחול גם פה".

ברקע הציג הפרשן הפוליטי של וואלה! חדשות, לירון מרוז, את השלכות האירוע המשמעותי בכנסת בשבוע הקרוב: גזר הדין במשפטו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. תוצאות המשפט יכולות לזעזע את יציבות הקואליציה, להוביל לפירוק הברית בין הליכוד לישראל ביתנו - או אולי להחזיר את חבר הכנסת למשרד החוץ, חזק מתמיד.

לקריאה נוספת:
ברית הזוגיות מפחידה את הקואליציה יותר מהאסירים
דעה: כשמירי רגב התעלתה על עצמה
”ההצעה להתיר לרופאים לרשום קנאביס רפואי חסרת אחריות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully