וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצב הקצין שראייתו נפגעה: "נושם בכוחות עצמו"

רמי שני ויהושע בריינר

3.11.2013 / 19:04

אחיה קליין שנפצע קשה בפיצוץ מנהרת הטרור בכיסופים משוחח עם בני משפחתו שלא משים ממיטתו ואף נותק ממכונת ההנשמה. עם זאת, הוא יזדקק לניתוחים נוספים כדי להציל את ראייתו

צילום: שי מכלוף ומשרד הביטחון; עריכה: גדי וינסטוק

שיפור מסוים חל היום (ראשון) במצבו של סגן-משנה אחיה קליין, מפקד צוות ביחידת יהל"ם שנפצע בלילה שבין חמישי לשישי בפיצוץ מנהרת הטרור בכיסופים. מבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, נמסר שהלוחם כבר "אינו מורדם ואינו מונשם". הוא אף מדבר ומתקשר עם סביבתו. עם זאת, הרופאים מדגישים שהפציעה בעינו נותרה קשה ושהוא יזדקק לניתוחים נוספים על מנת להציל את ראייתו.

בבית החולים עדיין מאושפזים 5 החיילים שנפצעו בכיסופים. שי מכלוף
אחד החיילים הפצועים מובהל על אלונקה לבית החולים לאחר הפיצוץ/שי מכלוף

קרוביו של קליין לא משים ממיטתו. בני המשפחה, מוותיקי קיבוץ כפר עציון שבגוש עציון, ביקשו מאנשי הקיבוץ להתפלל לרפואת בנם. "אחיה וכל המשפחה הם אנשים מדהימים שרק חושבים איך אפשר לתרום למען עם ישראל וארץ ישראל", אמר אתמול חבר המשפחה. "הוא מאוד אוהב את התפקיד ורואה במה שהוא עושה שליחות של ממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
כוחות צה"ל זמן קצר לאחר התקרית ליד עזה/דייב בוימוביץ'

אחיה למד בישיבה התיכונית בסוסיא, לפני שהתגייס ליחידה המובחרת בחיל ההנדסה, שם התמחה בתחום המנהרות. אביו, יחזקאל, שימש מזכיר הקיבוץ ואמו מנהלת מרכז הוראה. "כל בני המשפחה היו שותפים לעשייה בקיבוץ", סיפר אפרים בק, חבר נוסף של המשפחה. על אחיה, בן הזקונים במשפחת קליין, הוא מלא שבחים. "הוא אחד שמאוד קשור לארץ ואוהב אותה וגם טייל בה הרבה. הוא גם תמיד בלט בין כולם". דוידי פרל, ראש המועצה, סיפר: "מדובר במשפחה שהיא אחד מעמודי התווך של גוש עציון בכלל, ושל כפר עציון בפרט", אמר. "הם מאוד מעורבים בקהילה, תורמים לה וגם ילדיהם הולכים בעקבותיהם. כולנו מתפללים לרפואתו של אחיה".

החיילים שנפצעו היו חלק מכוח שפעל לצורך פיצוץ מנהרת הטרור שנחשפה באזור לפני שלושה שבועות. לאחר כשעתיים של פעילות נשמע פיצוץ עז סמוך לכוח, שפעל ממערב לגדר המערכת. מחקירת האירוע, עולה כי לאחר פיצוץ המטען, הבחין הכוח במחבלים במרחב, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה. גורם צבאי מסר שחופרי המנהרה לא הצליחו להגיע לשטח הישראלי וכי זוהתה פגיעה מדויקת. במקום התפתחו חילופי אש במשך דקות ארוכות. חייל נוסף נפצע באורח בינוני ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. מסוקי קרב של חיל האוויר הוקפצו אל האזור והפלסטינים דיווחו על פעיל חמאס שנהרג, ועל כמה פצועים. ההרוג הוא חליל סולימן ברקה, בן 23 מגדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס.

עוד על פיצוץ מנהרת הטרור:
פיצוץ מנהרת הטרור בעזה: החייל שנפצע בעיניו נותח
תיעוד: כך פוצץ צה”ל את מנהרת הטרור שנחשפה ליד עזה
קרובי החייל שנלחם על ראייתו: ”רואה בתפקיד שליחות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully