וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריר ושחון: אוקטובר יבש במיוחד מבשר על הבאות?

הביאו את הסתיו: כולנו התרגלנו שאוקטובר מביא עמו גשמים ראשונים אלא שהפעם זהו חודש שחון במיוחד. בירושלים לא ירדו משקעים כלל ובצפון הסתפקו במילמיטרים בודדים של גשם

חודש אוקטובר שזה עתה הסתיים היה קריר מהממוצע, אך עם כמויות קטנות של גשם ברוב האזורים. הגשם ירד ברובו ככולו בשני אירועים. האחד באמצע החודש והשני בסופו. האירוע השני התאפיין בגשמים בעלי אופי מקומי, ברד וסופות רעמים. הקרירות באוקטובר בלטה בשעות הלילה עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע בשיעור של כ-2-1 מעלות. כמו כן, מידות חום נמוכות במיוחד נמדדו בחלקו הראשון של החודש. היו אמנם כמה ימים חמים מהממוצע במהלך החודש, אולם לא התקבלו ימי שרבים משמעותיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי נתוני השירות המטאורולוגי, בחלק מתחנות המדידה בארץ נמדדו במהלך החודש הסתווי כמויות משקעים נמוכות באופן ניכר מהרגיל - ובחלקן לא נמדדו כלל גשמים. בכפר בלום שבגליל העליון ירדו בחודש הקודם 2 מ"מ של גשם לעומת 20 מ"מ בממוצע הרב שנתי בשני העשורים האחרונים. במרום גולן ירדו 3 מ"מ לעומת 22. עוד בצפון הארץ: בנהריה ירדו 6 מ"מ בהשוואה ל-29 בממוצע הרב שנתי. דרומה משם בחיפה ירדו 9 מ"מ של משקעים לעומת 36 בשנים הקודמות.

בירושלים חודש אוקטובר הביא איתו בשנים האחרונות 14 מ"מ של משקעים בממוצע והשנה לא ירד בבירה גשם כלל – 0 מ"מ של משקעים. חזרה למישור החוף: בתל אביב התרגלו בחודש העשירי של השנה הקלנדרית ל-34 מ"מ בממוצע של משקעים אבל קיבלו השנה רק 14. בבאר שבע, כמו בירושלים, לא ירדו משקעים כלל לעומת ממוצע רב שנתי של 9 מ"מ בבירת הנגב. גם העיר הדרומית אילת לא קיבלה ולו מ"מ של משקעים בחודש האחרון – אפילו שם התרגלו ל-4 מ"מ של גשם בממוצע מדי שנה באוקטובר.

גשם בתל אביב, נובמבר 2012. יותם רונן
מתי נזכה כבר להוציא את המטריות?/יותם רונן

בצפון הארץ ובמרכזה נמדדו ברוב המקומות 10-3 מ"מ של משקעים במהלך החודש, אולם בחלק מתחנות המדידה הכמויות היו גדולות יותר. באזור השרון נמדדו 40-20 מ"מ (בהשוואה לממוצע רב שנתי של 35-30 מ"מ), בחלק מהתחנות בגליל נמדדו 25-20 מ"מ ובעמק החולה, הכינרת ועמק הירדן נמדדו ערכים מקומיים של 20-15 מ"מ. בהרי יהודה ובדרום הארץ כמעט ולא ירד גשם כלל.

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה: weatherwalla@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully