וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו צריכים לרצוח את רבין שנתיים קודם"

ערב יום השנה ה-18 לרצח רבין, חגי עמיר, שסייע בתכנון המעשה, אינו מביע חרטה. "הרעיון היה לעצור אותו בכל מחיר", סיפר לעיתון אוסטרלי. "זה היה עניין בעל חשיבות לאומית"

"אני לא מתחרט על מה שעשינו", כך הצהיר חגי עמיר בראיון לעיתון האוסטרלי "סידני מורנינג הרולד" שהתפרסם אמש (שבת), יומיים לפני יום השנה ה-18 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "לא שיניתי את דעתי. ידענו מה אנחנו עושים והיינו מוכנים לשלם את המחיר". בראיון לעיתונאי אורי גולן, ציין עמיר כי לא הייתה לו ולאחיו יגאל ברירה. "זה היה עניין בעל חשיבות לאומית", טען.

חגי עמיר משתחרר מהכלא. דרור עינב
חגי עמיר בשחרורו מהכלא/דרור עינב

"היום אני סבור שהיינו צריכים לעשות זאת שנתיים מוקדם יותר, אולם השארנו לרבין מקום להודות שייתכן כי עשה טעות. כשחתם על אוסלו ב', זה היה ברור שהוא לא חשב שמדובר בטעות", הסביר עמיר. "זה היה הרגע שבו החלטנו לעשות זאת. זה לא היה אפשרי לתכנן את המעשה בפירוט רב, אולם תכננו את זה באופן כללי. הרעיון היה לעצור אותו בכל מחיר".

עמיר, שהורשע בסיוע בתכנון הרצח וריצה 16 שנות אסר, סיפר לעיתון האוסטרלי כי היה לחוץ מאוד ביום הרצח, שבו המתין בביתו שאחיו יבצע את המעשה. "היה לי חשוב לדעת שהוא חי, שהוא הצליח", סיפר. "הפחד הגדול ביותר שלי היה שהוא ייהרג. כשראיתי אותו בטלוויזיה, בחיים, חשתי הקלה". הוא אמר כי היה מופתע שאחיו הצליח בתכניתו. "לא חשבתי שנוכל לבצע את זה. השב"כ פועל ומתאמן בדיוק לקראת תרחישים שכאלה".

אמם של חגי ויגאל, גאולה עמיר, עדיין סבורה שהכדורים באקדח של בנה הוחלפו ושהוא ירה כדורי סרק לעבר רבין. כשנשאל חגי עמיר על האפשרות שאחיו הוא לא זה שירה בראש הממשלה, הוא ענה חד-משמעית: "הוא ירה בו". בנוגע לאפשרות שנשיא כלשהו יעניק חנינה לאחיו יגאל, השיב עמיר בשלילה. "אני לא סבור שזה יקרה, אבל אני מאמין שהמדינה תקרוס, בדיוק כמו במצרים או בסוריה, ואז ייתכן שזה יקרה".

לקריאה נוספת:
"רוצח ראש הממשלה הבא יגיע מקרב מבצעי תג מחיר"
חגי עמיר: יגאל חשש ששב"כ החליף לו כדורים באקדח
"גאה ברצח רבין, חבל שלא הבאתי נוספים לדין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully