וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "פוגרום ביהודי דרום אפריקה – רק עניין של זמן"

3.11.2013 / 12:31

חבר הכנסת ושר החוץ לשעבר הגיב לעמדת דרום אפריקה לפיה תחרים את ישראל כסולידריות עם הפלסטינים. גורם במשרד החוץ: דבריו עשויים לגרום ליהודי המדינה נזק

מוסיף שמן למדורה: יומיים לאחר ששרת החוץ של דרום אפריקה אמרה כי ארצה מחרימה את ישראל לאות סולידריות עם הפלסטינים, פרסם הבוקר (ראשון) יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, הודעת גינוי חריפה במיוחד לדבריה. בהודעה שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, כתב ליברמן כי "פוגרום נגד היהודים בדרום אפריקה הוא רק עניין של זמן", וקרא לכל היהודים במדינה לעלות לישראל בהקדם.

אביגדור ליברמן יוצא מבית המשפט. נועם מושקוביץ
קרא ליהודי דרום אפריקה לעלות לישראל. ליברמן/נועם מושקוביץ

ליברמן, שביום רביעי השבוע יוכרע דינו במשפט המרמה והפרת האמונים שבו הואשם, כתב כי "הדברים שאמרה שרת החוץ של דרום אפריקה בסוף השבוע, על-כך ששרי הממשלה הדרום אפריקאית לא יבקרו יותר בישראל כצעד של סולידריות עם הפלסטינים, הם תערובת של צביעות ואנטישמיות קלאסית". הוא הוסיף כי הממשל בדרום אפריקה "יוצר אווירה אנטי-ישראלית ואנטישמית", וסיים בקריאה ליהודי דרום אפריקה לעלות לישראל "לפני שיהיה מאוחר מדי".

בדרום אפריקה מתגוררים כיום כשבעים אלף יהודים, רובם בערים גדולות יוהנסבורג וקייפטאון. מדובר בקהילה היהודית הגדולה ביותר באפריקה. מדי שנה מהגרים מהמדינה כאלף יהודים, בעיקר בשל המצב הכלכלי במדינה. הגישה האנטי-ישראלית המובהקת של הממשלה בדרום-אפריקה תורמת גם היא להגירה היהודית מהמדינה. גורם במשרד החוץ שמכיר היטב את המדינה אמר לוואלה! חדשות כי "הדברים המחפירים של שרת החוץ הדרום-אפריקאית מצדיקים תגובה חריפה, אך לא כזו שכורכת בסוגיה את עשרות אלפי היהודים במדינה ועשויה לגרום להם נזק".

אילן ברוך, ששימש שגריר ישראל בדרום אפריקה, אמר לוואלה! חדשות כי דבריו של ליברמן "חסרי אחריות ומעידים על בורות מוחלטת ביחס למורכבות מעמדה של קהילת יהודי דרום אפריקה, המשלבת בין נאמנות ציונית חמה לישראל ומחויבות עמוקה לדרום אפריקה החדשה". ברוך הוסיף כי "ליברמן ומחנהו הם הסיבה העיקרית לביקורת של דרום אפריקה כלפי ישראל".

שרת החוץ של דרום אפריקה מאיטה נקואנה-משהאבאנה. AP
"לא מבקרים בישראל". השרה מאיטה נקואנה-משהאבאנה/AP

ביום שבת פרסם ה"טיימס של דרום אפריקה" את דבריה של שרת החוץ, מאיטה נקואנה-משהאבאנה, שאמרה: "המאבק של הפלסטינים הוא המאבק שלנו". השרה הוסיפה: "חברינו הפלסטינים מעולם לא ביקשו מאיתנו לנתק את הקשרים עם ישראל. אך הם ביקשו מאיתנו בפגישות רשמיות שלא לבוא במגע עם הממשל הישראלי".

"שרים בממשלת דרום אפריקה לא מבקרים נכון לעכשיו בישראל", אמרה נקואנה-משהאבאנה, "אפילו חברי הוועד היהודי כאן בדרום אפריקה יודעים מדוע השרים שלנו לא מבקרים יותר בישראל". שרת החוץ השתתפה בכינוס במדינתה של איגודי הסחר וסימנה את הבנייה הישראלית במזרח ירושלים כגורם אשר מדיר שינה מעיניה. "בפעם האחרונה שהסתכלתי על המפה של פלסטין, לא הצלחתי לישון אחר כך", אמרה השרה.

דרום אפריקה: "מאבק הפלסטינים בישראל - מאבקנו"

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully