וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: "מאבק הפלסטינים בישראל - מאבקנו"

שרת החוץ של דרום אפריקה אמרה שבעקבות בקשת הפלסטינים שארצה "תנתק מגע עם הממשל הישראלי", שרי המדינה לא יבקרו בישראל. היא הוסיפה שהבנייה בהתנחלויות מדירה שינה מעיניה

"המאבק של הפלסטינים הוא המאבק שלנו" - כך פירסם הלילה (שבת) עיתון ה"טיימס" של דרום אפריקה את דבריה של שרת החוץ של המדינה, מאיטה נקואנה-משהאבאנה. לפי השרה - "חברינו הפלסטינים מעולם לא ביקשו מאיתנו לנתק את הקשרים עם ישראל. אך הם ביקשו מאיתנו בפגישות רשמיות שלא לבוא במגע עם הממשל הישראלי".

שרת החוץ של דרום אפריקה מאיטה נקואנה-משהאבאנה. AP
קוראת לשחרר את כל האסירים הכלואים בישראל. נקואנה-משהאבאנה/AP

"שרים בממשלת דרום אפריקה לא מבקרים נכון לעכשיו בישראל", אמרה נקואנה-משהאבאנה, "אפילו חברי הוועד היהודי כאן בדרום אפריקה יודעים מדוע השרים שלנו לא מבקרים יותר בישראל". שרת החוץ השתתפה בכינוס במדינתה של איגודי הסחר וסימנה את הבנייה הישראלית במזרח ירושלים כגורם אשר מדיר שינה מעיניה. "בפעם האחרונה שהסתכלתי על המפה של פלסטין, לא הצלחתי לישון אחר כך", אמרה השרה.

"אנחנו הסכמנו להאיט ולהפחית בקשרי ההנהגה הבכירה עם המשטר בישראל עד שהדברים יחלו להיראות טוב יותר", אמרה נקואנה-משהאבאנה. היא הוסיפה כי בדרום אפריקה ישנה שגרירות פלסטינית הנתמכת על ידי המדינה "ב-100%". במהלך הכינוס בו אמרה את הדברים, לקחה חלק גם קבוצה פרו-פלסטינית שקראה לשחרורם של כלל "האסירים הפלסטינים הפוליטיים" הכלואים בישראל, שבראשם הוזכר מרואן ברגותי.

חרם באירופה נגד מוצרים מישראל שיוצרו בשטחים. AP
מפלגת השלטון בדרום אפריקה אימצה את מדיניות החרם על ישראל/AP

לפני עשרה חודשים, החליטה מפלגת השלטון בדרום אפריקה לאמץ את מדיניות החרם על ישראל כחלק ממדיניותה הרשמית. הצעת ההחלטה, המאמצת את מדיניות ה-BDS - חרם, סנקציות והימנעות מהשקעות שאושרה בסיום ועידת מפלגת ה-ANC, קראה "לכל אזרחי דרום אפריקה לתמוך בתוכניות וקמפיינים של החברה הפלסטינית האזרחית שמטרתן ללחוץ על ישראל לדון עם הפלסטינים בפתרון צודק". חברי המפלגה הדגישו בהחלטתם כי המפלגה "אינה חשה צורך להתנצל על כך שעמדתה היא שהפלסטינים הם הקורבן והצד המדוכא בעימות עם ישראל". המפלגה אימצה הצעת החלטה נוספת, שבה גינתה בתוקף את מדיניותה של ישראל כלפי המהגרים הבלתי חוקיים במדינה - רובם ממדינות אפריקה. אנשי המפלגה קראו "לדון בשנאת הזרים ומדיניות גירוש האפריקאים בחסות ממשלת ישראל", במסגרת האיחוד האפריקאי.

עוד בנושא:
דרום אפריקה: מפלגת השלטון תומכת בחרם על ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully