וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על עצירת מעבר המלט לעזה: "האוכלוסייה תשלם"

רמי שני

3.11.2013 / 9:14

שר הביטחון ביקר את החיילים שנפצעו בפיצוץ המנהרה, והביע דאגת מתופעת המנהרות: "חמאס רואה בזה דרך להכין תשתית לפיגועים". החייל שנפצע קשה בתקרית "יצא מכלל סכנת חיים"

צילום: שי מכלוף ומשרד הביטחון; עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון, משה יעלון, הגיע הבוקר (ראשון) לבית החולים סורוקה בבאר שבע על מנת לבקר את חמשת החיילים שנפצעו בפיצוץ המטען במנהרה ברצועת עזה בשבוע שעבר, והתייחס להתמודדות של צה"ל עם מנהרות הטרור של חמאס ברצועה. "תופעת המנהרות בהחלט מדאיגה אותנו", ציין יעלון. "חמאס רואה בזה דרך להכין תשתית לפיגועים בשטחנו".

השר התייחס גם להחלטתו לעצור את מעבר חומרי הבניין לרצועת עזה, בעקבות חשיפות המנהרות בתקופה האחרונה. "כשהבנו שבטון שעובר לשם או מלט או אמצעי בנייה משמשים בסוף כאמצעי התקפי נגדנו – גם עצרתי בהחלטה את העברת המלט וכל אמצעי הבנייה האחרים", אמר שר הביטחון. "זה המחיר שהאוכלוסייה תשלם על העניין הזה, אבל גם זה מענה לעניין".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו את הפצועים מהתקרית בעזה, בי"ח סורוקה, היום, נובמבר 2013. משרד הביטחון
יעלון בבית החולים סורוקה, הבוקר/משרד הביטחון

יעלון סיפר כי ביקר במנהרה שבה נפצעו החיילים יומיים לפני הפעולה, בין היתר על מנת לראות את הפעולה מקרוב. "במקביל גם תקפנו באותו לילה מנהרה נוספת שבה גם נהרגו כנראה שלושה אנשי חמאס שעוסקים בנושא המנהרות", סיפר. "אנחנו כמובן רואים את חמאס כמי שאחראי. שקט ייענה בשקט, וכל פרובוקציה תיענה בתגובה קשה שלנו, כמו שעשינו עד עכשיו. כך נמשיך לעשות גם בעתיד".

לדבריו, אין כל קשר בין מה שקורה בעזה בימים אלה לבין המשא ומתן עם הפלסטינים. "החמאס בהחלט מורתע, לכן הוא שומר על שקט, גם אחרי הפעולה הזאת, אבל מכין את עצמו לרגע שבו יחליט לחדש את האלימות וההסלמה גם בהתחמשות באמצעים שונים, הפעם עם קושי גדול מאוד", הסביר. "הוא לא מצליח להבריח, אז הוא מייצר בעצמו. המנהרות הם חלק מההכנה שלו לעתיד, כשהוא ירצה לתקוף אותנו, ולכן אנחנו פועלים כדי לסכל את הכוונות הללו".

"חמאס מתקשה להוציא פיגועים מעל הקרקע בגלל מערכת ההגנה החזקה שלנו סביב הרצועה", הסביר יעלון. "הוא גם מתקשה לפגוע באזרחים באמצעות רקטות בגלל כיפת ברזל, וגם כי הוא משלם מחיר כבד על הפעלת רקטות, ועובדה שמאז עמוד ענן הוא מורתע מירי רקטות, ואני אומר לכם – מתחת לקרקע הוא חופר בתוך הרצועה, וגם מנסה לייצר מה שאנחנו קוראים מנהרות התקפיות מהסוג הזה שסיכלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
כוח צה"ל סמוך למנהרה שבה נפצעו החיילים/דייב בוימוביץ'

גם הרמטכ"ל רא"ל בניגץ ביקר את הפצועים הבוקר וביקש להביע הערכתו ללוחמים ולצוות הרפואי המסור. גנץ הדגיש כי הפעילות מול רצועת עזה לא תיפסק. "איום המנהרות הוא איום משמעותי. אנחנו נמשיך לפעול מולו ככל שיידרש גם בעתיד ונבטיח את ביטחונם של יישובי האזור ככל שרק ניתן", אמר. "שנה לאחר מבצע עמוד ענן, המציאות הביטחונית הרבה יותר טובה ממה שקדם למבצע הזה אבל באופן ברור נותרו איומים רלוונטיים מתוך רצועת עזה. אנחנו ממשיכים להתמודד איתם ונכין את כל מה שנדרש להתמודדות רחבה יותר. כפי שאמרנו בעבר יהיה שקט - יהיה שקט, יהיה רעש – יהיה מאוד כואב בצד השני".

בתוך כך, מנהל בית החולים סורוקה, ד"ר אהוד דודסון, התייחס הבוקר למצב החיילים הפצועים, שעדיין מאושפזים בבית החולים. "הפצוע הקשה יצא מכלל סכנת חיים. הפציעה האופיינית היא כוויות. בעייתו המרכזית היא הראייה", הסביר ד"ר דודסון." קצת מוקדם לומר לאן זה הולך כי הוא מורדם, אך מקווים שהנושא ישתפר בימים הקרובים. שאר הפצועים מצבם קל ואנו אופטימיים בעניינם".

עוד בנושא:
פיצוץ מנהרת הטרור בעזה: החייל שנפצע בעיניו נותח
תיעוד: כך פוצץ צה"ל את מנהרת הטרור שנחשפה ליד עזה
קרובי החייל שנלחם על ראייתו: "רואה בתפקיד שליחות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully