וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות הצהרות הממשלה, ההקפאה בירושלים נמשכת"

2.11.2013 / 18:36

מנתונים שהגיעו לוואלה! חדשות עולה כי על אף שניתן השנה אישור ל-5,300 יחידות דיור בבירה, נבנו רק 200. חבר מועצת העיר יאיר גבאי: "אין הפשרה, אך המחבלים בדרך הביתה"

בימים אלה, שבהם המשפחות השכולות פועלות נגד שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, מקפיד הדרג המדיני להדגיש כי שחרור המחבלים בא במקום הקפאת הבנייה במזרח ירושלים וכן ביהודה ושומרון. אלא שמנתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי ההקפאה בירושלים נמשכת, ולמעשה הבנייה מעולם לא הופשרה.

במהלך השנה החולפת אושרו בוועדות הבנייה השונות של עיריית ירושלים, בין היתר בתגובה לפעילות הפלסטינית באו"ם, 5,300 יחידות דיור ליהודים בשכונות שמעבר לקו הירוק. הוועדות אישרו 1,600 יחידות ברמת שלמה, 900 בגילה ו-2,800 בגבעת המטוס. אלא שלאחר מתן האישורים של הוועדה המקומית והמחוזית, יו"ר הוועדה המחוזית, דלית זילבר, צריכה הייתה להעניק תוקף לתכניות כדי שניתן יהיה לפרסם את מכרזי הבנייה. עד כה, למעט התכנית במורדות גילה שקיבלה תוקף כיוון שמדובר בקרקע פרטית ולא ציבורית, זילבר קיבלה הוראה ממשרד ראש הממשלה שלא להעניק תוקף לתכניות שעל הפרק. פרסום המכרזים נעשה על ידי משרד השיכון וכך, כלפי חוץ, מאושרים בירושלים מדי שנה אלפי יחידות דיור - אלא שרובם המכריע לא יצא לפועל. מאז תחילת השנה החלו להיבנות 200 יחידות דיור בלבד בשכונת רמות ו-900 נוספות קיבלו תוקף במורדות גילה.

בימין מגנים: "האירופאים אינם ניטרלים לגבי הסכסוך. רויטרס
פועלי בנייה בשטחים/רויטרס

כדי לעמוד בגידול האוכלוסייה והתפתחות העיר בשנים הבאות, עד 2025 יש לבנות 4,000 יחידות דיור בכל שנה - 3,000 מהם ליהודים והיתר לתושבים הערבים. דרישה זו עומדת נכון לעכשיו, רק על הנייר. עורך דין יאיר גבאי, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם הליכוד הפורש וחבר הוועדה המחוזית והמקומית בעיר, אמר בתגובה: "חמור מאוד שמטעים את הציבור כאילו שחרור המחבלים נעשה בתמורה לבנייה בירושלים. בפועל אין שום הפשרה של הבנייה בירושלים והמחבלים בדרך הביתה".

"ללא פתרון דיור נפסיד את ירושלים"

אלא שמדובר במאבק האחרון שמנהל גבאי, לפחות כחבר מועצה. לאחר עשור של פעילות פוליטית ענפה בירושלים גבאי סיים את תפקידו בבחירות האחרונות כחבר מועצה והוא פונה חזרה לתחום המשפט האזרחי. גבאי כיהן כחבר פעיל במיוחד בוועדה המקומית והמחוזית לתכנון ובנייה, והיה שותף למרבית תכניות הבנייה היהודית במזרח העיר, מהר חומה וגילה בדרום עד פסגת זאב בצפון ומניעת אטימתו של בית יהונתן בעיר דויד.

לצד פעילותו הפוליטית גבאי עסק גם בפעילות חברתית. הוא התפרסם לאחר שגרם למשרד החינוך לפקח על התשלומים עבור לימודי תגבור תורניים שנגבו בבתי ספר של הציונות הדתית. התוספות הגיעו עד 5,000 שקלים לתלמיד בכל שנה. בעקבות הפיקוח גובה התשלומים ירד במחצית. הוא יזם וקידם את הענקת אות החירות ליונתן פולארד על ידי מועצת העיר.
לדברי גבאי, "מאז שבמרץ 2010 אושרו 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה – דבר שגרר גינוי חריג של הנשיא האמריקני, בפועל נבנו מעט מאוד יחידות דיור". הוא הוסיף כי "ביום שמישהו במשרד ראש הממשלה יקבל אומץ והוא יעמוד בלחצים המופעלים מצד האמריקנים, ניתן יהיה להתקדם בבנייה בין רגע, ללא צורך בתכנונים או אישורים נוספים. יחד עם זאת בקרקעות פרטיות המדינה לא יכולה לעצור את הבנייה ושם השגנו התקדמות בנושא".

גבאי הסביר כי לדעתו אחד הנושאים החשובים ביותר בירושלים הוא נושא הדיור. "ללא פתרונות דיור מעשיים ומהירים אנו נפסיד את ירושלים. פסטיבלים מוצלחים ככל שיהיו, לא מספיקים כדי לקיים עיר. אנשים צריכים גם לחיות בה וכדי שזה יקרה צריך לתת פתרונות דיור במחירים סבירים. הדבר השני הוא נושא התעסוקה. בנושא הזה ראש העיר ניר ברקת עשה צעד גדול קדימה באישור של מתחם התעסוקה בכניסה לעיר. הדבר הזה ייצור אלפי מקומות תעסוקה". גבי, הפורש מפוליטיקה הדגיש כי ימשיך במאבק למען שחרורו של פולארד מהכלא האמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully