וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנע אישור מאות יחידות דיור מחוץ לגושים

יהושע בריינר

11.8.2013 / 22:00

על רקע אישור 1,200 יחידות דיור בירושלים ובגושי ההתנחלויות, תכננה הממשלה לאשר מאות יחידות בקרני שומרון ובאלקנה, אולם הוחלט להוציאן כדי להימנע מביקורת בינלאומית

משרד השיכון תכנן לאשר מאות יחידות דיור נוספות - מחוץ ובתוך גושי ההתיישבות - אולם ברגע האחרון הן הוצאו מהרשימה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי התכנון המקורי, מספר יחידות הדיור שפורסמו היום (ראשון) בתגובה לשחרור האסירים הפלסטינים היה צריך לכלול לא רק מאות יחידות דיור חדשות בשכונות מזרח ירושלים, אלא גם כמה מאות יחידות דיור בשכונות חדשות בהתנחלויות קרני שומרון שמחוץ לגושי ההתיישבות, ואלקנה שתוך הגושים.

לדברי גורמים בכירים בקרב המתנחלים, הממשלה הייתה אמורה לפרסם היום מכרז לבניית 252 יחידות דיור חדשות בקרני שומרון וכן עוד כ-150 דירות חדשות באלקנה. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ובכירי משרדו נערכו לפרסום המכרז בקרני שומרון, אולם ברגע האחרון הבוקר הוחלט להוציא את אישורי הבנייה לקרני שומרון בפעימה הנוכחית. זאת, כדי להימנע מביקורת בינלאומית על בנייה מחוץ לגושים, ועל רקע ההתנגדות האמריקנית להמשך הבנייה מעבר לקווי 67' כפי שבאה לידי ביטוי בהודעה של מחלקת המדינה רק ביום חמישי שעבר.

גדעון סער, אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו ויובל שטייניץ בישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
ברגע האחרון הוחלט להוציא את אישורי הבנייה בפעימה הנוכחית. ישיבת ממשלה/מעריב, מרים צחי

כזכור, הבוקר אושרו לבנייה 1,200 יחידות דיור חדשות, רובן בשכונות הר חומה, פסגת זאב וגילה שבירושלים והיתר בגושי ההתיישבויות בגוש עציון, באריאל ובמעלה אדומים. ואולם ליישובים הנמצאים מחוץ לגושי ההתיישבות לא אושרה בנייה חדשה. לא מדובר בפרסום מכרז ראשוני, אלא ביחידות דיור שעברו את כל הליכי התכנון והבנייה הדרושים, והמכרז הוא לבנייה בפועל של אותן יחידות. רוב היחידות, כ-800, ייבנו בשכונות שמחוץ לקו הירוק בירושלים: בשכונות הדרומיות גילה והר חומה ישווקו 400 יחידות דיור ו-210 בהתאמה, ובפסגת זאב שבצפון העיר ישווקו 183 דירות.

בקרני שומרון, שם נערכו לאישורי הבנייה המיוחלים, היו מאוכזבים מאי הכללתם ברשימה. "זוהי טעות חמורה", אמר ראש המועצה הרצל בן ארי. "בלי בנייה בכל יהודה ושומרון אין עתיד להתיישבות. מדובר על למעלה מ-350 אלף תושבים שמחר בבוקר אין לילדיהם היכן לגור. קרני שומרון היא גוש התיישבות, וזוהי עובדה. 13 שנה לא בונים בקרני שומרון והגיע הזמן שהסיוט הזה ייגמר".

גורם בלשכתו של אריאל אמר בתגובה לדברים כי "שיווקים בכל יהודה ושומרון מוכנים כל העת, בנוסף לעוד כ-2,000 יחידות דיור בשכונות ירושלים. הבנייה שעליה הוכרז היום היא המנה שנבחרה לשיווק, כאשר השר מתכנן שיווקים נוספים בהמשך".

במועצת יש"ע אמרו הערב בתגובה לדברים כי "הבנייה ביהודה ושומרון צריכה להימשך כל הזמן. המכרזים שעומדים לצאת הם קצת מדי ומאוחר מדי, אולם עדיף כך מאשר הפסקת בנייה שיוצרת מחסור חמור בדירות ועליית מחירים בכל הארץ. אזרחי ישראל משלמים מחיר מדיני וכלכלי יקר בשל ההקפאה השקטה של ממשלת נתניהו, שעצרה את הבנייה בבירת ישראל וביהודה ושומרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנון מאות יחידות הדיור בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully