וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון בחיל האוויר מהקדמת עסקת מטוס ה-V-22

2.11.2013 / 16:20

לאחר ששר ההגנה האמריקני התחייב על העברת ששת המטוסים המתקדמים, במערכת הביטחון מרוצים מהתקדמות המגעים לרכישתם. כלי הטיס צפוי להשתלב במשימות חשאיות של צה"ל, גם באיראן

עריכה: גדי וינסטוק

במשרד הביטחון ובחיל האוויר מעודדים מהתבטאות שר ההגנה של ארה"ב צ'אק הייגל שהתחייב אתמול (שישי) כי ארה"ב פועלת לקצר את לוחות הזמנים בפס הייצור כדי לספק לישראל שישה מטוסי V-22 תוך פחות משנתיים. השר הייגל הדגיש בנאומו בפני הליגה נגד השמצה בניו יורק, כי משרד ההגנה האמריקני יאפשר לישראל להשתלב בפס הייצור של חברת "בואינג" ו"בל" וידחה העברת מטוסים לכוחות המרינס. מהלך זה נועד כדי לאפשר ליצרן לעמוד בלוחות זמנים קצרים מהצפוי ובכך תהפוך ישראל למדינה הראשונה שמחזיקה במטוס/מסוק מחוץ לגבולות ארה"ב. גורם ביטחוני מסר כי ההודעה של הייגל בפומבי מעידה על התקדמות במשא ומתן למכירת ששת המטוסים ואמצעי לחימה נוספים.

חשוב לציין, כי הצהרתו של שר ההגנה האמריקני הגיעה ימים אחדים אחרי שמשרד הביטחון העביר בקשת רכישה לשישה מטוסים בשם חיל האוויר, שכללה דרישות מפורטות לסוגי המטוסים והציוד שיותקן עליהם. בחיל האוויר שבעי רצון מהמהלך מאחר שהמטוס/מסוק יסייע למשימות צה"ל לא רק בפעילות חשאית עבור יחידות העילית שפועלות הרחק מגבולות המדינה, אלא גם בפרויקט "מים כלכליים", שמטרתו להגן על אסדות הקידוח מפני טרור. שר הביטחון משה יעלון ביקר לאחרונה בפס הייצור של המטוס בארה"ב ושיבח את תכונותיו בפני מנהלי פרויקט ה-V-22. הגורם הביטחוני מסר כי ההתפתחויות בשבוע האחרון מעידות על כך שהמו"מ הכלכלי בין המדינות ופרישת התשלומים קרובים להיסגר על ידי הצדדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המו"מ על רכישת כלי הטיס קרוב להיסגר. V-22/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-V-22 הוא מטוס בעלי שני רוטורים בעלי ציר משתנה המאפשרים לו להמריא כמו מסוק ובהטיה של הרוטורים לטוס כמו מטוס. הוא נושא ארבעה אנשי צוות אוויר ומסוגל לשאת 24 לוחמים עם ציוד. המטוס/מסוק מסוגל להגיע למהירות של 565 קמ"ש ולטווח טיסה של 3,500 קילומטרים עם מכלי דלק נוספים, מה שמאפשר לו להטיס לוחמי עילית מישראל למשימות מיוחדות באיראן.

עוד באותו נושא:
ניסוי מוצלח: מסוק העתיד של צה”ל תדלק מטוס באוויר
"מצוקת מזומנים מונעת מצה"ל לממש תכניות עתידיות"
"ה-V-22 יטיס יחידות מיוחדות של צה"ל לפורדו"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully