וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתעללות: הכשרות לא תישלל ממפעל זוגלובק

1.11.2013 / 1:23

הרב הראשי לאו זימן את בעלי המפעל עקב התחקיר שהציג התעללות בעופות. הוא אמר כי הוא סומך את ידיו על הרבנים האחראים במקום, ודרש למנוע סבל של בעלי חיים גם טרם השחיטה

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הודיע כי תעודת הכשרות של המפעל לייצור הבשר של חברת "זוגלובק" לא תישלל. אמש(חמישי) זימן הרב ללשכתו את בעלי המפעל ואת הרבנים האחראים על הכשרות במפעל, וזאת על מנת לבחון מקרוב את הנושא, בעקבות תחקיר "כלבוטק" בערוץ 10 שהעלה חשד להתעללות בעופות במפעל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאז הקמת המפעל לא הייתה כל טענה נגדנו". מתוך תחקיר כלבוטק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראשית הדיון ציין הרב הראשי כי מעבר לנושא הכשרות, הרבנות הראשית דורשת מכל בעלי המפעלים ברחבי הארץ הקפדה יתרה על "צער בעלי חיים" כחלק מנהלי הכשרות המחמירים. הבעלים עמי זוגלובק אמר לרב: "צוואת הוריי הייתה לדאוג לכך שהמפעל יהיה כשר וכי השחיטה בו תהיה כשרה. מאז הקמת המפעל לא הייתה כל טענה כנגדנו בנושא הכשרות, השחיטה וההלכה".

הרב הראשי ביקש מצוות ההלכה והשחיטה פירוט מדויק אודות הליך השחיטה במפעל והתהליך שמתנהל בו מרגע הגעת העופות למקום, ועבר יחד עם נציגיה הבכירים של הרבנות הראשית שנכחו בדיון אחר הדוחות שפורסמו על השחיטה במפעל ואופן הציות אליהם.

מנכ"ל המפעל, פיני קמרי, אמר כי כל בקשה של הרבנות הראשית קוימה במלואה, וכי על אף שהמתקן עומד בכל התקנים המחמירים הן בנושא הווטרינרי והן בהיבט ההלכתי, הוחלט "לחומרה" להפסיק את הפעילות בו. זאת, חרף העובדה שמפעלים רבים בעולם פועלים באופן זהה.

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"לא נאפשר כשרות למפעלים שיזלזלו בנהלים". הרב דוד לאו/יואב דודקביץ'

הרב ישעיהו מייטליס, רב העיר נהריה המפקח על הכשרות במפעל, מסר סקירה נרחבת על הליך השחיטה במקום, וציין כי ישנה הקפדה על כל הנהלים, עוד מימי חמיו הרב אהרן קלר ששימש רב העיר למעלה מ-50 שנה וליווה את המפעל מיום הקמתו. בדיון השתתפו גם מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, עודד וינר, ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג, מרכז מחלקת השחיטה ברבנות הראשית לישראל, הרב יניב כהן וכן גורמי כשרות נוספים מהרבנות בנהריה ומהרבנות הראשית.

הרב הראשי לאו אמר כי הוא סומך את ידיו על צוות הכשרות במפעל. הוא ציין את הצורך ההלכתי לפעול בנושא צער בעלי חיים לא רק בעת השחיטה, הידועה כצורה הקלה ביותר עבור העופות, אלא גם בכל השלבים בדרך אל השחיטה. "אעלה בישיבת מועצת הרבנות הראשית את הנושא, על מנת לחדד את הדרישה הזו שלנו כרבנות הראשית, מכל בעלי המפעלים בכל רחבי הארץ", אמר הרב לאו. "הרבנות לא תאפשר מתן כשרות למפעלים שיזלזלו בנהלי הכשרות", הוסיף.

דעה / על הרוע של "זוגלובק": למה המתעללים לא בכלא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully