וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בממשל בארה"ב: "ישראל תקפה מטרות בסוריה"

אבי ישככרוף

1.11.2013 / 0:05

גורם רשמי בבית הלבן מסר לרשת CNN כי ישראל היא שתקפה אתמול בלילה ליד לטקיה. רשת אל-ערבייה דיווחה כי הותקפו טילים נגד מטוסים מסוג SAM-8 שיועדו לארגון חיזבאללה

מערכת וואלה

מטוסי קרב ישראליים תקפו יעדים ליד העיר לטקיה שבסוריה - כך דיווחה אמש (חמישי) רשת CNN מפי גורם אמריקני בבית הלבן. גם סוכנות AP פרסמה את אותו הדיווח המתבסס על מקורות אמריקנים.

שתי התקיפות האחרונות שביצעה לכאורה ישראל בסוריה נועדו לפגוע במשאיות של טילי SAM 8 שהיו בדרכם לחיזבאללה, כך דיווחה הערב רשת אל-ערבייה מפי מקורותיה. לפי הדיווח, התקיפות אירעו באזור דמשק ובאזור לטקיה, והמטרות הושמדו כליל. הפרסומים על התקיפה ישראלית בסוריה נפוצו ביממה האחרונה בתקשורת הערבית, אך בירושלים ממשיכים לשתוק בנושא.

עם זאת, ובהמשך לדיווח ב-CNN, גורם ישראלי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא "חושב שישראל אכן ביצעה את התקיפה", אך הדגיש כי הוא אינו בטוח לגמרי. דובר משרד הביטחון סירב להגיב לדיווחים.

SA-8 Gecko מערכת טילי קרקע-אוויר טקטית ניידת לטווח קצר המיועדת נגד מטוסים מנמיכי טוס. ויקיפדיה, Creative Commons
מטרת התקיפה? משאיות של טילי SAM 8/Creative Commons, ויקיפדיה

"הארגון הסורי לזכויות אדם" מסר כי אתמול בלילה נשמע פיצוץ עז בבסיס טילים של צבא סוריה במערב המדינה. לדברי הארגון, שמקום מושבו בלונדון, הבסיס נמצא בכפר א-סנובר, מדרום לעיר לטקיה, ברצועת החוף הנשלטת על ידי המיעוט העלווי.

ברשתות החברתיות נפוצו דיווחים מפי מקורות לבנוניים וסוריים, שטענו כי ישראל אחראית לפיצוץ, שמקורו בירי מהים. במקביל, סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי שישה מטוסי קרב של ישראל חדרו למרחב האווירי של המדינה מצפון לביירות וטסו בקרבת הגבול הסורי.

בחודש יולי דיווחה רשת CNN כי ישראל הפציצה מחסני תחמושת בלטקיה, בהם הוחזקו טילי יאחונט נגד ספינות. הדיווח התבסס על שלושה מקורות אמריקניים. כמה ימים לאחר מכן, פורסמו בחדשות 2 תצלומי לוויין, המעידים לכאורה על פיצוצים שאירעו במקום.

לקריאה נוספת:
מה הושמד הלילה בתקיפה בסוריה?
סוריה השמידה את כל האתרים לייצור נשק כימי
"אסד לא מוותר על העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"

עדכון ראשון: 19:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully