וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מצנע: "הקואליציה תשרוד חודשים, לא שנים"

קובי מנדל

31.10.2013 / 15:25

במהלך אירוע אקטואליה שנערך במכללה לחינוך בחיפה התייחס ח"כ מטעם התנועה גם לסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, ואמר: "היה פתרון אחר – הקפאת הבנייה בהתנחלויות"

יח"צ - חד פעמי

(ח"כ מצנע בריאיון במכללת גורדון לחינוך בחיפה, הבוקר)

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) הטיל הבוקר (חמישי) ספק לגבי כושר ההישרדות של הרכב הממשלה, הכולל בין השאר גם את יו"ר מפלגתו, השרה ציפי לבני. במהלך ריאיון לתכנית האקטואליה "מדברים גורדון" שנערך במכללה האקדמית גורדון לחינוך שבחיפה, נשאל מצנע כמה זמן להערכתו תשרוד הקואליציה בהרכב הנוכחי. בתגובה אמר חבר הכנסת: "אינני יודע, אבל זה לא שנים אלא חודשים".

כמו כן התייחס מצנע לסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת המשא ומתן המדיני, וטען כי הייתה אופציה אחרת. "גם הלב שלי נחמץ כאשר אני רואה את הטרוריסטים והרוצחים הללו משתחררים", אמר מצנע. "אני לא צופה מהצד, הייתי אלוף פיקוד שלכד כמה כאלה. היה פתרון אחר, מחווה אחרת, למשל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. הימין הקיצוני בעצם הצביע על כך שעדיף לשחרר מחבלים מאשר להקפיא בנייה. אם באמת רוצים לבחון את האפשרות להגיע להסדר עם הפלסטינים, צריך להפסיק עם הפעילויות שמכוונות להפוך את המצב לבלתי הפיך".

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. רויטרס
"גם הלב שלי נחמץ כשאני רואה את הטרוריסטים הללו משתחררים". קבלת פנים לאסירים הפלסטינים ברמאללה, השבוע/רויטרס

בנושא החינוך הדגיש מצנע, המשמש יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של כנסת, כי יש לאפשר אוטונומיה במוסדות החינוך בישראל ולצמצם את הביורוקרטיה של משרד החינוך באמצעות ביטול חלק גדול מהמבחנים החיצוניים, ובכלל זה, עשרות בחינות בגרות שאת עלותן העריך בכ-100 מיליון שקלים. "ברור שהמבחנים (החיצוניים) מודדים את המורים ולא את התלמידים", אמר מצנע. "על כן בתי הספר מוציאים הרבה אנרגיה כדי להיות בסדר 'במבחן התוצאה' ופחות אנרגיה במה ללמד ואיך ללמד".

באשר לחינוך החרדי והדתי-ציוני אמר מצנע: "לצערי הרב במדינת ישראל ישנן מערכות חינוך עצמאיות. עצם העובדה שאפשרו לציבור החרדי לבנות עולם משל עצמו, זהו אחד מהמחדלים הגדולים ביותר מקום המדינה ואלמנט אותו לא ניתן למצוא כמעט בעולם המערבי". לדבריו, "ילד או ילדה ישראלים שגדלים באותה המדינה לא מקבלים איזשהו מכנה משותף, אלמנטרי, שחייב להיות בכל חברה מתוקנת. משרד החינוך הולך לצמצם באופן ניכר את ההשתתפות הכלכלית בכל מוסד שלא ייקח על עצמו את לימוד מקצועות הליבה".

לקריאה נוספת
אבו מאזן: "לא יהיה הסכם עד לשחרורם של כל האסירים"
עימות חריף בין בנט ללפיד בנושא שחרור האסירים
מצנע תוקף בחריפות: "לבני הפרה את אמוני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully