וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'כיות שנחטפו בפקיסטן: "עזרו לנו להגיע הביתה"

31.10.2013 / 3:00

בסרטון ששוחרר על ידי הממשלה הצ'כית, שתי הצעירות שנחטפו בחודש מרץ מספרות כי מצבן מידרדר והן מבקשות שילחצו על ממשלת פקיסטן לפעול לשחרורן: "תנו להם מה שהם רוצים"

רויטרס

שתי הצעירות הצ'כיות שנחטפו בדרום-מערב פקיסטן בחודש מרץ האחרון אמרו כי הן מפחדות שייהרגו בקרוב, בסרטון ששוחרר אמש (רביעי) על ידי הממשלה הצ'כית. שגרירות צ'כיה באיסלמבד קיבלה את הסרטון, בו נראות אנטוניה צ'רסטצ'קה, בת 25, והאנה הומפלובה, בת 24, שנחטפו במהלך נסיעת אוטובוס במחוז בלוצ'יסטן, בדרכן להודו. מיקומן הנוכחי אינו ידוע.

הומפלובה סיפרה בסרטון, שלדבריה צולם ב-23 באוגוסט, כי מצבה הבריאותי אינו יציב, "בעיקר בגלל האוכל והמים, וזה רק נהיה יותר גרוע". "אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי, ואולי לא תשמעו ממני שוב", הוסיפה ואמרה כי היא לא יודעת מה עלה בגורלה של חברתה שנחטפה יחד עימה.

בחלקו השני של הסרטון, צ'רסטצ'קה ביקשה מהממשלה הצ'כית "לעזור לי להגיע הביתה בקרוב". "בבקשה תשימו לחץ גדול על הממשלה הפקיסטנית לשתף פעולה עם החוטפים שלי. בבקשה תנו להם מה שהם רוצים", אמרה. צ'רסטצ'קה ביקשה שיתפללו עבורה לאחר שתמות, והוסיפה: "אל תהיו עצובים מדי, אני אהיה במקום נחמד יותר". היא ביקשה שישמיעו את השיר "Don't Speak" של גוון סטפני בהלוויה שלה, "ועוד שירים נחמדים אחרים".

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, אמר מוקדם יותר החודש כי המשא-ומתן להבטיח את שחרורן של הצעירות מתקדם. משרד החוץ הצ'כי שחרר סרטון נוסף המציג את האימהות של שתי החטופות, בו סיפרו כי הן מאמינות שדואגים לבנותיהן. סרטון נוסף נשלח לתחנת טלוויזיה צ'כית בחודש יוני האחרון, בו שתי החטופות מבקשות שתשוחרר הפקיסטנית עאפיה סדיקי, עליה גזר בית המשפט בארצות הברית מאסר של 86 שנים ב-2010 בגין ירי על סוכני FBI וחיילים אמריקניים באפגניסטן.

לקריאה נוספת
ארבעה צרפתים שבו הביתה אחרי 3 שנים בשבי אל-קאעדה
שני טייסים טורקים שנחטפו בביירות: "רוצים הביתה"
צעירה הודית נחטפה בקיוסק ונאנסה במשך 17 חודשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully