וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם נפצע בינוני מפיצוץ חומרי נפץ בעמק הירדן

30.10.2013 / 13:43

מבדיקה ראשונית עולה כי הגבר בן ה-38 היה חלק מסיור במבנה נטוש במושב ירדנה כשנפגע בפיצוץ. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. חבלני המשטרה במקום

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

תושב הצפון בן 38 נפצע בצהריים (רביעי) בינוני מפיצוץ של חומרי נפץ במושב ירדנה בעמק הירדן, כעשרה קילומטרים צפונית לבית שאן. מהמשטרה נמסר כי האיש היה חלק מסיור שהגיע לאזור האירוע. הוא נכנס למבנה נטוש ששימש בעבר כמתנ"ס ואז דרך ככל הנראה על חומרי הנפץ. שוטרי תחנת בית שאן הגיעו למקום האירוע וחבלנים בודקים את האפשרות שמדובר במוקש או באמל"ח. האיש יפונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

דוברת המועצה האזורית עמק המעיינות אופירה שגב סיפרה: "מדובר בקבוצה שעוסקת בהתיישבות. הם הגיעו למקום על מנת לבדוק את המבנה הנטוש ולראות כיצד ניתן להשמיש אותו ולאכלס בו גרעין של צעירים. במהלך הסיור במקום אחד מחברי הקבוצה נכנס לאחד החדרים ועלה ככל הנראה על מוקש".

מושב ירדנה בבקעת הירדן שם על פי החשד עלה תושב על מוקש. ערן גילווארג
"במהלך הסיור במקום אחד מחברי הקבוצה נכנס לאחד החדרים ועלה ככל הנראה על מוקש"/ערן גילווארג

אמיר אלישע פרמדיק מד"א שהיה במקום סיפר לוואלה! חדשות: "קיבלנו קריאה על אדם שנפצע כתוצאה מפיצוץ של חפץ כלשהו. כשהגענו למקום מצאנו בכניסה למבנה נטוש גבר כבן 38 כשהוא בהכרה מלאה עם פגיעה קשה בכף הרגל. באותו זמן אחות ממרפאה סמוכה כבר התחילה לחבוש אותו ולטפל בו. אנחנו המשכנו והענקנו לו טיפול ראשוני ובהמשך העברנו אותו למסוק מד"א. הוא פונה בהכרה מלאה במצב יציב עם פגיעה קשה בכף הרגל לבית החולים רמב"ם בחיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צפו במפת אזור האירוע:

ירדנה שוכנת בקרבה לגבול הירדני ולא מן הנמנע שמדובר במוקש שהגיע משם. בנוסף, שדות המוקשים שהוטמנו באזור נמצאים סמוך לגדת הירדן ופעמים רבות סחף בנחל חושף ומזיז את המוקשים ממקומם.

בתחילת השנה, סיימה הרשות לפינוי מוקשים - שהוקמה בעקבות פציעתו של הילד דניאל יובל שעלה על מוקש בגולן בשנת 2010 - לנקות כ-2,000 דונמים של שדות מוקשים. בחודש אפריל השנה החל מבצע לפינוי מוקשים ממש באזור האירוע - בין צומת צמח (קצה הכנרת המזרחי) לבין מושב ירדנה. כמו כן, הרשות החלה לפנות מוקשים באזור אצבע הגליל.

בחודש מאי השנה נהרג רב-טוראי רועי אלפי במהלך אימון לסילוק מוקשים נגד-טנקים ברמת הגולן. ההערכה היא כי תקלה טכנית הובילה להתפוצצות שגבתה את חייו של החייל בן ה-19.

עוד באותו נושא:
משפחת ההרוג בפיצוץ המוקש: ”מי יצחיק אותנו?"
הערכה: כשל טכני גרם לפיצוץ המוקש ולמות החייל
חייל צה"ל נהרג בפעילות לפינוי מוקשים ברמת הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully