וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: פונדקאות בישראל גם לזוגות חד-מיניים?

שרת הבריאות צפויה להכריז על פתיחת שוק הפונדקאות בארץ גם לזוגות בני אותו המין ולרווקות, שעד כה נאלצו לפנות להליך כזה בחו"ל. וגם: הקלות בדרישות לאישה לשמש פונדקאית

בדרך למהפכה? בשבועות הקרובים צפויה שרת הבריאות, יעל גרמן, להכריז על פתיחת שוק הפונדקאות בישראל גם לזוגות חד-מיניים ולרווקות. זאת, במקום מצב הדברים כיום בו הם נאלצים לפנות להליך פונדקאות בחו"ל כשביצוע ההליך בישראל מתאפשר רק לזוגות הטרוסקסואליים.

בהכרזתה זו, עליה פורסם לראשונה בחדשות 2, תיישם גרמן את המלצות ועדת מור יוסף, שעוד במאי 2012 המליצה על פתיחת שוק הפונדקאות בישראל לכלל הזוגות. מאז, למעלה משנה וחצי, דנים בהמלצות הוועדה במשרד הבריאות, כשתחילה הסמיך סגן השר יעקב ליצמן את אנשי משרדו לדון בנושא, ולאחר מכן עברו הדיונים לשולחנה של גרמן שדנה בנושא מיום כניסתה לתפקיד.

בין השנים 2005-2012 פנו להליך פונדקאות בחו"ל למעלה מ-300 זוגות, כשהמדינה העיקרית אליה פנו היא הודו. בשנה האחרונה שינתה הודו חוקיה בתחום ואינה מאפשרת ביצוע הליכי פונדקאות לזוגות חד-מיניים, מה שהותיר את הרווקות והזוגות הישראלים בחיפוש אחר יעדים אחרים בהם ארה"ב, גיאורגיה, תאילנד ומקסיקו.

כמו כן, צפויה גרמן לשנות את הקריטריונים שיאפשרו לאישה לשמש פונדקאית. כיום, יכולה לשמש אם פונדקאית רק אישה גרושה או אלמנה לה למעלה משני ילדים. על פי הדיווח, גרמן צפויה לשנות את הקריטריונים ולאפשר גם לנשים נשואות לשמש פונדקאיות, אך תתנה זאת בהיותן אימהות לילד אחד או שניים בלבד.

מלשכתה של שרת הבריאות נמסר: "טרם התקבלו החלטות בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully