וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הבסיס הכה חייל במשפט - ויסיים את שירותו

29.10.2013 / 17:59

במסגרת הסדר הטיעון שגיבשה התביעה הצבאית עם מפקד מחנה פיקוד דרום לשעבר, הוא הודה שסטר לחייל האזוק לאחר שחשף את ישבנו במהלך המשפט. בנוסף, הוא יורד לדרגת סרן

סוף לפרשה: מפקד מחנה פיקוד דרום לשעבר, שהכה חייל במהלך משפט, יורד בדרגה ויסיים את שירותו הצבאי. במסגרת הסדר הטיעון שגיבשה התביעה הצבאית עם הנאשם, ואשר אושר היום (שלישי) בבית הדין הצבאי בפיקוד דרום, הודה המפקד הבכיר בעבירות של חריגה מסמכות, שררה כלפי פקודים והתנהגות שאינה הולמת. הוא נידון גם לארבעה חודשי מאסר על תנאי ויהיה עליו לשלם פיצוי כספי בסך 4,000 שקלים לחייל.

כתב האישום המקורי הוגש בחודש מאי האחרון. על פי כתב האישום, שייחס לקצין הבכיר עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת, החייל - שנגדו הוגשו שתי תלונות על ידי מש"קית משמעת בגין הופעה לקויה ואיחור - התייצב במשרדו של מפקד המחנה לצורך העמדתו לדין, וזה הקריא לו את פרטי התלונות. לתדהמת המפקד ורס"ר הבסיס שנכח אף הוא במשפט, לאחר שהחייל כפר בהאשמות נגדו, הוא הפשיל את מכנסיו, הפנה את אחוריו החשופים למפקד ואמר: "קח את שתי התלונות האלה ותדחוף". על מעשה זה הוא חזר פעם נוספת כשהוא עומד במרחק של מטרים ספורים ממפקד הבסיס.

על פי עובדות כתב האישום, המפקד – בדרגת רב-סרן, הורה לאזוק את החייל במשך כשעה. החייל גידף את מפקדו וזה בתגובה ירק לעברו וסטר לו בפניו כשהוא אזוק. החייל, כך נטען, המשיך לקלל את מפקד המחנה ואמר: "אני ארצח אותך ואוריד לך את הקרקפת". בעקבות האירוע התלונן החייל על כאבים בראשו וחולשה בגופו.

היום אישר הרכב השופטים את ההסדר בין הצדדים בטענה כי היו קשיים ראייתיים ובמקביל נחסך זמן שיפוט יקר עם הודאתו של הנאשם במעשים. סנגורו של הקצין, עורך הדין שי רודה, ציין גם כי הקצין נמצא בהליכי גירושים קשים ואף נזקק לטיפול תרופתי בשל מצבו הבריאותי. החייל המתלונן ואמו, שהגיעו לבית הדין הצבאי, הביעו את התנגדותם להסדר בטענה כי החייל הושפל בפני כל המחנה והקצין אף לא מצא לנכון להתנצל. לדבריהם, הם מתכוונים לתרום את כספי הפיצויים שישולמו להם לנזקקים.

עו"ד רודה טען כי מרשו היה אמור להתקדם לדרגת סגן-אלוף אך בשל הפרשה הוחלט שלא לקדמו ואף לסיים את שירותו הצבאי. בעקבות הסדר הטיעון, הוא יורד כאמור לדרגת סרן. הסנגור, מומחה במשפט צבאי, אמר בתגובה לאישור הסדר הטיעון: "מרשי קצין מקצועי וערכי, שמפקדיו שבעי רצון מאופן תפקודו לאורך כל 28 שנות שירותו. המקרה הנוכחי אינו מאפיין את התנהגותו. טוב עשתה הפרקליטות שהסכימה לסיים את ההליך בלא רישום פלילי בכלל".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אישום: חייל חשף ישבן במשפט - מפקדו הכה אותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully