וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חייל חשף ישבן במשפט - מפקדו הכה אותו

30.5.2013 / 11:50

חייל המשרת בבסיס פיקוד הדרום עמד למשפט בגין עבירות משמעת. במהלך משפטו הפשיל החייל את מכנסיו והפנה את אחוריו למפקד הבסיס. בתגובה, נאשם המפקד שאזק את החייל ותקף אותו

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (חמישי) כתב אישום חמור נגד מפקד מחנה פיקוד הדרום לשעבר בגין התעללות בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת. מכתב האישום שהוגש לבית הדין הצבאי בפיקוד הדרום, נגד המפקד לשעבר בדרגת רס"ן, עולה כי חייל בשירות סדיר שנגדו הוגשו שתי תלונות על ידי מש"קית משמעת בגין הופעה לקויה ואיחור, התייצב במשרדו של מפקד המחנה לצורך העמדתו לדין, וזה הקריא לו את פרטי התלונות. לתדהמת המפקד לשעבר ורס"ר הבסיס שנכח אף הוא במשפט, לאחר שהחייל כפר בהאשמות נגדו, לפתע הפשיל החייל את מכנסיו והפנה את אחוריו החשופים כלפי המפקד תוך כדי שהוא מתבטא בצורה גסה ביותר כלפיו. על מעשה זה הוא חזר פעם נוספת כשהוא עומד במרחק של מטרים ספורים ממפקד הבסיס.

בתגובה לכך, על פי כתב האישום, שלף המפקד אזיקים והורה לרס"ר הבסיס לאזוק את החייל. החייל הובל כשהוא אזוק למשרד סמוך והמתין במקום. המפקד נאשם כי הוא נכנס למשרד, הצמיד את החייל אל הקיר והכה בראשו באגרוף תוך כדי שהחייל האזוק יורק בפניו ומקלל אותו. לאחר מכן, החייל שוחרר מהאזיקים ויצא אל מגרש החנייה. המפקד, אשר על פי כתב האישום רדף אחרי החייל שהמשיך לקלל אותו, סטר לו, וזה נפל אל הרחבה והמשיך להכות אותו לאחר שצעק לעברו "אני ארצח אותך ואוריד לך את הקרקפת". בעקבות האירוע סבל החייל מכאבים בראשו ומחולשה בגופו.

עו"ד שי רודה, המייצג את מפקד הבסיס לשעבר, מסר בתגובה: "מדובר בחייל פרובוקטור שבמהלך משפט בדין משמעתי איים וקילל את מרשי ובסוף אף תקף אותו. כל שמרשי עשה נועד למנוע מהחייל להמשיך לתקוף אותו ולהרגיעו. מדובר בחייל שעושה ככל שניתן כדי שלא להמשיך ולשרת בצה"ל".

מדובר צה"ל נמסדר כי "מטעמי צנעת הפרט, לא נוכל לפרט בעניינו של הקצין המדובר. נבהיר כי כתב האישום נגדו עדיין לא הוגש, והוא יוגש בימים הקרובים לבית הדין מחוז שיפוט הדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully