וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה המורעלת של פוטין: "חילק USB עם סוס טרויאני"

שני עיתונים באיטליה מדווחים כי מנהיגים שבאו לוועידת G20 בסנט פטרסבורג קיבלו "מתנות" מסוכנות, כולל דובי צעצוע - שהמטען האמיתי שלהן נחשף רק אחרי בדיקה מודיעינית

שני עיתונים באיטליה טוענים כי רוסיה ניסתה לרגל אחרי מנהיגים זרים, באמצעות סוסים טרויאנים שהושתלו על גבי מתקני USB (החסן נייד) ובאמצעות "מתקני ריגול שהוחבאו בדובי צעצוע".

העיתון "לה סטמפה" פרסם את הדיווח בעמוד השער שלו הבוקר (שלישי) תחת הכותרת "המתנה המורעלת של פוטין", וה"קוריירה דלה סרה" דיווח בהשלמה: "במלחמת המרגלים, כולם נגד כולם".

לפי הדיווחים, המתקנים חולקו למנהיגים שבאו לוועידת G20 שאירח הנשיא ולדימיר פוטין בסנט פטרסבורג בחודש שעבר. בין היתר, חולקו בכינוס מחזיקי מפתחות, מטענים לטלפונים ניידים ומתקנים להמרת כניסות USB. מומחי אבטחה התריעו שמדובר במתקנים המסוגלים להוריד תכנים ממכשירים המחוברים אליהם, ולקרוא דואר אלקטרוני, הודעות טקסט ולבדוק רשומות טלפון.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בועידת G20 בסנט פטרבורג. ספטמבר 2013. GettyImages
דיוקנו של פוטין מוצג בוועידת G20 בסנט פטרסבורג בחודש שעבר/GettyImages

לפי ה"קוריירה דלה סרה", החשד הראשוני עלה כאשר נשיא מועצת אירופה, הרמן ואן רומפוי, העביר את המתקן לבדיקה אצל מומחי מודיעין בבריסל ואצל הביון הגרמני. העיתון דיווח כי במזכר שנשלח לחברי ה-G20, נכתב כי "המתקנים מסוגלים להוריד בחשאי מידע מהמחשב ומהטלפון". עוד דווח כי חקירה נפתחה בנושא.

לא ברור אם כל המשלחות קיבלו את "המתנה המורעלת של פוטין", לכאורה. כמו כן, לא ידוע אם נגרם נזק כלשהו מהשימוש בהתקנים. מקור בבריסל אמר כי זו "טעות ילדים" להשתמש במתקנים מסוג זה, המחולקים בחינם בכנסים גדולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אחד ההתקנים שחולקו לבאי הכנס, כפי שהוצג באתר "לה סטמפה"/מערכת וואלה, צילום מסך

בתוך כך, הסנאט בוושינגטון צפוי לדון היום בשורת פרסומים הנוגעים למעורבות ה-NSA (הסוכנות לביטחון לאומי) בהאזנות שנעשו למנהיגים באירופה. מפקדי הסוכנות יתבקשו להשיב האם – ומתי – דיווחו על פעילותם לבכירי הממשל.

במאמר מערכת שפרסם ה"ניו יורק טיימס", כונתה תגובת הממשל לדיווחים הללו "מעוררת רחמים". כותבי המאמר תהו כיצד הנשיא ברק אובמה לא ידע שהטלפון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נתון להאזנה במשך עשר שנים, וקבעו כי "ההסברים החוזרים על עצמם, לפיהם 'כולם מרגלים אחרי כולם', אינם מרצים אותנו".

עידכון 30.10.10: רוסיה הכחישה את הטענות, והודיעה כי מדובר "בניסיון להסיט את תשומת הלב מהמשבר ביחסי אירופה-ארה"ב".

"בריטניה ריגלה אחרי המשלחות בוועידת G20 ב-2011"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully