וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגאורגים פרו-ישראלים, קשרי שתי המדינות יתחזקו"

28.10.2013 / 20:48

איציק משה, יו"ר לשכת העסקים ישראל-גאורגיה, מודה שהרפובליקה הסובייטית לשעבר מתקרבת שוב לרוסיה, אך אומר תהליך הדמוקרטיזציה היה משמעותי: "קץ המלכות עבר בשקט"

יו"ר לשכת העסקים ישראל-גאורגיה מנסה להרגיע את החשש מפגיעה בקשרי המסחר בין שתי המדינות. זאת, אחרי היבחרו של נשיא חדש בגאורגיה, שעשוי להשיב את הרפובליקה הסובייטית-לשעבר לחיקה של רוסיה, ולהרחיקה מהמערב.

"זה נכון שיש התקרבות לרוסיה", אומר יו"ר הלשכה איציק משה בשיחה עם וואלה! חדשות, יממה אחרי ניצחונו בבחירות של גאורגי מגרלשווילי .

"ההתקרבות מורגשת בחודשים האחרונים גם ברחוב. אתה לא מוצא בית מלון פנוי בטביליסי שאינו מלא מפה לפה באנשי עסקים ובתיירים רוסים", מסביר משה, "אבל זה לא אומר כלום לגבי ישראל. העם הגאורגי כל כך אוהב את העם הישראלי, ולכן הלחץ של העם כלפי הממסד הוא זה שיכריע לטובת ישראל".

נשיא גאורגיה הנבחר גאורגי מגרלשווילי (מימין) עם ראש הממשלה בידזינה איבנישווילי. טביליסי, אוקטובר 2013. רויטרס
נשיא גאורגיה הנבחר גאורגי מגרלשווילי/רויטרס

משה אומר כי לגאורגיה יש קשרים הדוקים עם ישראל. "נכון, הייתה הצבעה באו"ם, נגד ישראל ולטובת פלסטין. אבל כל אזרח גיאורגי הבין שהממשלה עשתה טעות גדולה. מעבר לכך, גאורגיה עושה צעדים פרו-ישראליים בצורה מדהימה".

הנשיא הנבחר מגרלשווילי הוא אחד מהאישים הקרובים ביותר אל ראש הממשלה המכהן בגאורגיה, בידזינה איבנישווילי, שבשנים האחרונות הכריז מספר פעמים על רצונו להתקרב מחדש לרוסיה. "כשאנחנו משווים את המפה הפוליטית במזרח אירופה ובקווקז לזו של מדינות המערב, הבחירות האלו הוכיחו שבגאורגיה יש התקדמות משמעותית מבחינת הדמוקרטיה" ממשיך משה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם נשיא בלרוס אלכסנדר לוקשנקו. מינסק, אוקטובר 2013. AP
כולם מוזמנים. נשיא רוסיה פוטין עם נשיא בלרוס לוקשנקו, בשבוע שעבר בבלרוס/AP

לדבריו, הנשיא היוצא מיכאיל סאאקשווילי בירך את הנשיא הנבחר, וגם ראש העיר טבילסי עשה זאת. "במדינה כמו ישראל זה מקובל, ובמערב זה מקובל. אבל בחבר המדינות זה מאוד מוזר. כאשר קץ המלכות עובר בצורה שקטה. זו התקדמות. גאורגיה הוכיחה לעולם את הדמוקרטיה שלה ושהיא מדינה מתורבתת. זה טוב למדינת ישראל, וגם מבחינה כלכלית זה טוב, בייחוד לאחר שיתוף הפעולה עם רוסיה". משה אומר כי "הפיוס עם רוסיה יזרים כספים - והקשרים עם ישראל רק יתחזקו".

יו"ר לשכת העסקים ישראל-גאורגיה מסכם כי "הממשלה החדשה מבינה שרוסיה היא מדינה שכנה ושאנחנו צריכים למצוא שפה משותפת, שתהיה הרמוניה הרבה יותר גדולה. ברור שהאוריינטציה עדיין נותרה אוריינטציה של התקרבות לנאט"ו ולצד המערבי, אבל ההתחזקות הקשרים עם רוסיה יתבטא בעיקר בהשקעות כלכליות. זה טוב שלמדינה כמו גאורגיה יהיה שקט כמה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully