וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב היהודים בארה"ב: "הערבים רוצים בהשמדת ישראל"

הסקר השנתי של המועצה היהודית-אמריקנית מצביע על ירידה בתמיכה בפעולה הצבאית נגד איראן. רק 12% חושבים שהסיכויים להסדר עם הפלסטינים עלו בשנה האחרונה

75% מהיהודים בארצות הברית מסכימים עם הטענה כי "מטרת הערבים היא לא הסכם לגבי שתי המדינות אלא השמדת ישראל" – כך עולה מהסקר השנתי של המועצה היהודית-אמריקנית (AJC), הבוחן את עמדות היהודים בארצות הברית.

מחצית מהנשאלים עדיין תומכים בהקמת המדינה הפלסטינית, ו-47% מתנגדים לכך. 88% מהנשאלים אמרו כי אנטישמיות היא "בעיה חמורה מאוד" בעולם הערבי, ו-18% אמרו ש"אין כלל בעיה" אנטישמית בארה"ב. 52% אמרו כי יש בעיה "אנטישמית מסוימת" באירופה.

מהסקר השנתי של AJC עולה כי הציבור היהודי-אמריקני מסתייג בתמיכה שהוא מעניק לפעולה צבאית באיראן. מרבית היהודים בארה"ב עדיין חוששים שאיראן תתחמש בנשק גרעיני, אך הם מעניקים סיכוי גדול יותר להסכם דיפלומטי.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר ביד ושם. יולי 2008. GettyImages
יותר מחצי הנשאלים סבורים שיש "אנטישמיות מסוימת" בארה"ב. אובמה ביד ושם ב-2008/GettyImages

ממשל אובמה מקדם במזרח התיכון שלוש יוזמות דיפלומטיות במקביל: פירוק המשטר הסורי מנשק כימי, שיחות עם איראן על תוכנית הגרעין (כשהבית הלבן קורא לקונגרס להימנע מהטלת עיצומים חדשים) ושיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. נציגי מחלקת המדינה והבית הלבן מנסים להדגיש את ההתקדמות החיובית בכל אחד מהמסלולים. למרות הגישה הפסימית כלפי ההתפתחויות במזרח התיכון בקרב היהודים בארה"ב, עולה מהסקר שאכן חלה תזוזה חיובית בכמה מהעמדות.

פי שניים מהנשאלים מצדדים במורדים מאשר באסד

בנושא האיראני, 84% מהמשיבים מודאגים מכך שטהראן תשיג נשק גרעיני - לעומת 91% לפני שנה. 46% חושבים שהשילוב של דיפלומטיה ועיצומים יכולים לעצור את איראן מפיתוח נשק גרעיני, לעומת 52% שמטילים בכך ספק. לפני שנה, רק 36% מהמשיבים העניקו סיכוי להסכם, והיתר חשבו שאין לו ביסוס.

התמיכה בפעולה צבאית ירדה גם במקרה של כישלון המגעים הדיפלומטיים (בין אם מדובר בתקיפה אמריקנית או ישראלית).כ-52% מהיהודים בארה"ב יתמכו בתקיפה לעומת 45% שיתנגדו לה (לעומת 64% שתמכו בתקיפה בשנה שעברה). 67% יתמכו כעת בתקיפה צבאית שתבצע ישראל, לעומת 73% שהיו תומכים בה לפי הסקר של השנה שעברה.

רוב הנשאלים בסקר (56%) פסימיים לגבי התמורות שהביא ה"אביב הערבי": 68% פסימיים לגבי המצב הפוליטי במצרים, וגם המצב בסוריה מעורר בלבול גדול: 11% מעדיפים שמשטר אסד ינצח במלחמת האזרחים ו-24% מעדיפים את המורדים, אך מרבית הנשאלים - 63% - לא מצליחים לבחור צד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשאלים מעניקים סיכוי גדול יותר להסכם עם איראן. הנשיא רוחאני בטהרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרבית היהודים בארה"ב עדיין לא השתכנעו מהפעולות שעושה הממשל לתווך לשלום בין ישראל לפלסטינים, ואינם סבורים שהיוזמה הנוכחית תקצור פירות: רק 12% חושבים שהסיכויים להגיע להסכם שלום השתפרו מאז השנה שעברה, 19% חושבים שהסיכויים הצטמצמו ו-68% חושבים שהסיכויים לשלום לא השתפרו מאז שנה שעברה.

הילרי וכריסטי ראש בראש

החדשות הטובות הן כי למרות הסממנים שהחיבור לישראל נשחק לאטו בקרב הקהילה, מעל שני שליש מהמשיבים לסקר הנוכחי אמרו שהדאגה לישראל היא גורם מרכזי בזהות היהודית אמריקאית.

בזירה הפנים-אמריקנית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016, היהודים-דמוקרטים והיהודים הבלתי תלויים מעדיפים את הילרי קלינטון בתור מועמדת לנשיאות, ואילו הרפובליקנים מעדיפים את מושל ניו-ג?רזי, כריס כריסטי. בקרב כלל הציבור היהודי בארה"ב, השמות המועדפים לתפקיד הנשיא הם (בסדר יורד) הילרי קלינטון, סגן הנשיא ג'ו ביידן, שר החוץ ג'ון קרי, מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, מושל ניו יורק אנדרו קואומו, מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש והסנאטורים הרפובליקאים מרקו רוביו וראנד פול.

הסקר נערך בקרב 1,034 יהודים-אמריקנים בין 30 לספטמבר ל-15 באוקטובר. טעות הדגימה המרבית הייתה 5%.

לקריאה נוספת
אנטישמיות בארה"ב? דיברו עברית ברחוב – והוכו
יהודים הותקפו ברחוב בסידני: "צעקו לנו מלוכלכים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully