וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה שב"ס ישלם 15 אלף שקל לראש משפחת פשע?

28.10.2013 / 11:31

העבריין הדרומי הבכיר יניב זגורי הוחזק בניגוד לנהלים בבידוד במשך חודש וחצי. שב"ס ספג ביקורת מבית המשפט וחויב לשאת בהוצאות המשפטיות של זגורי. "החלטה שתוביל לשינוי"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל אתמול (ראשון) החלטה המורה לשירות בתי הסוהר להוציא מהפרדה את מי שהוגדר על ידי המשטרה ושב"ס כראש ארגון הפשע החזק באזור הנגב, יניב (ניבי) זגורי. העבריין השפוט לשבע שנות מאסר הוחזק בשנתיים האחרונות בבידוד. לאחרונה הגישו שירות בתי הסוהר והמשטרה בקשה להאריך את הפרדתו מיתר האסירים – הפעם ב-12 חודשים בהפרדה זוגית. בבקשת שב"ס צוין, כי מדובר באסיר בעל סכסוכים רבים עם ארגוני פשיעה יריבים וכי הוא מהווה איום, הן על אוכלוסיית האסירים הכללית והן על סגל בית הסוהר. עוד צוין בבקשת שב"ס, כי לאסיר יכולת השפעה על אסירים אחרים וכי פעילותו הפלילית עודנה ענפה.

יניב זגורי ואשתו. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מעריב
יניב זגורי/מעריב, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

לאחר בחינת הדברים לרבות החומר המודיעיני, הגיע בית המשפט המחוזי למסקנה כי דין הבקשה להידחות וכי יש להוציא את זגורי מהפרדה באופן הדרגתי. בית המשפט קבע זאת, לא לפני שמתח ביקורת חריפה על שירות בתי הסוהר.

החלטה אמיצה

בזמן הדיון הוחזק זגורי בהפרדה זוגית יחד עם מי שמוגדר כחייל בכיר בארגונו, משה רובין. במהלך הדיון נטען על ידי עורכי דינו של זגורי, זוהר ארבל ואבי חימי, כי הבקשה להארכת ההפרדה ב- 12 חודשים, הינה כשלעצמה בקשה לא הוגנת ולא ראויה, מכיוון שלשירות בתי הסוהר ברור שיהיה בלתי אפשרי לשלב את זגורי בהפרדה זוגית, נוכח שחרורו הקרב של רובין. נציגי הפרקליטות טענו בשם שירות בתי הסוהר, כי הם מתחייבים לעדכן את בית המשפט מיד עם שחרורו של רובין.

אלא שרובין שוחרר מהכלא ושב"ס לא טרח ליידע את הפרקליטות או את בית המשפט כי אין בנמצא אסיר שניתן לשלבו עם זגורי. כך יצא שזגורי שהה באופן בלתי חוקי במשך כחודש וחצי בהפרדת יחיד בניגוד לצו המתיר להחזיקו בהפרדה זוגית. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע שנוכח התנהלות שב"ס הוא מוצא לנכון להטיל על הארגון הוצאות משפטיות בסך 15,000 שקלים. "מדובר בהחלטה אמיצה ונכונה של בית המשפט אשר ציין בהחלטתו, כי אינו משמש 'חותמת גומי' של שירות בתי הסוהר", אמר עו"ד ארבל, "החלטות מסוג זה הן שיובילו לשינוי בהתנהלות שב"ס ולשמירה על זכויותיהן הבסיסיות של האסירים".

עוד בנושא
ארגון הפשע מב"ש: איומים, חבלה והצתות
העבריין יניב זגורי וכנופייתו נשלחו למאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully