וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין יניב זגורי וכנופייתו נשלחו למאסר

רמי שני

11.1.2010 / 17:17

כנופיית הפשע של יניב זגורי נשלחה למאסר בעקבות שורת מעשי אלימות ואיומים. זגורי עצמו נכלא לשבע שנים, על שאר חברי הכנופיה נגזרו תקופות מאסר שונות

יניב זגורי, מנהיג כנופיית פשע בנגב, נשלח היום (שני) לשבע שנות מאסר, כמו כן נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי יניב זגורי הינו הרוח החיה בביצוע המעשים שיוחסו לכנופיה, גם אם לא נטל חלק פעיל וישיר בביצועם.

האירועים שהובילו את זגורי למאסר היו השלכת רימון לעבר ביתו של העיתונאי ארצי חלפון, הצמדת רימון וכתיבת איום על דלת ביתו של קצין המודיעין של שירות בתי הסוהר בדרום, אמיל צאלח, הצתה של פיצוצית "בון בון" בבאר שבע, הצתת משרדו של עורך הדין איתי יצחק ורכבו של אלי קרמני. לצד המאסר בפועל, נגזר עליו גם לשלם פיצוי של 10,000 שקלים לבעלי פיצוצית ה"בון בון", שבהצתתה היה מעורב.

יחד עם זגורי ייכנסו לבית הכלא חברי כנופייתו - יוסי בוחבוט, שסיפק את רכבו לצורך ביצוע חלק מהעבירות, בהן הובלת זורק הרימון ליעדו ומילוטו לאחר מעשה, נידון ל-4.5 שנות מאסר, שנה וחצי מאסר על תנאי ותשלום פיצוי של 20,000 שקלים לעיתונאי ארצי חלפון. מאור אלמקייס שהורשע במקרה האיומים על צלאח. נשפט לשבע שנות מאסר. מרדכי ממן הורשע בביצוע מעשה הצתה אחר בפיצוצית "הבון בון" ונשפט ל-2.5 שנות מאסר ופיצוי של 5,000 שקלים לבעלי "הבון בון". אבנר חנוכוב, שנטל חלק בביצוע עבירת ההצתה "בבון בון". נשפט ל-2.5 שנות מאסר ופיצוי של 5,000 שקלים לבעלי "הבון בון".

"יש צורך להעלות את רף הענישה"

עורכי הדין של החמישה אמרו, כי בכוונתם לערער על גזרי הדין. הרשעת החמישה, הסתמכה על עדותו של טל קורקוס, ששימש כעד מדינה והוגדר כיד ימינו של יניב זגורי. הוא ביקר בחלק מזירות הפשע וסיפק אחר כך פרטים מלאים על האירועים. השופטים שרה דברת, יורם צלקובניק ודפנה אבניאלי זיכו את זגורי ממעורבות בהשלכת הרימון אל ביתו של ארצי חלפון.

שלושת השופטים כתבו בגזר הדין כי "החברה הישראלית רווית אלימות. שימוש בנשק קר וחם לצורך 'חיסול חשבונות', הינו מעשה של יום ביומו. שימוש במעשי הצתה, זריקת רימוני רסס והטמנת אמצעי חבלה אחרים, למטרות סחיטה ולמטרות נפשעות אחרות, אף הוא אינו עוד בבחינת חזיון נדיר, ונראה כי חלה עליית מדרגה מדאיגה ברף המוכנות העבריינית לנקוט בכל אמצעי, מסוכן ופוגעני ככל שיהיה, לצורך השגת המטרה העבריינית. הפסיקה משופעת במקרים אלה ואחרים, עליהם עמדו הצדדים בטיעוניהם; כל מקרה לנסיבותיו, וכל נאשם הינו עולם בפני עצמו, על הנסיבות היחודיות המאפיינות אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully