וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הפשע מב"ש: איומים, חבלה והצתות

נתיב נחמני

1.5.2008 / 13:27

יניב זגורי מואשם כי עמד בראש ארגון פשיעה, השליך רימון על בית עיתונאי ואיים על קצין שב"ס. חבריו מואשמים בשותפות בארגון

יניב זגורי, 35, החשוד בעמידה בראש ארגון פשיעה מבאר שבע, מואשם היום (חמישי) בסדרת עבירות, בהן איומים על קצין שרות בתי הסוהר והנחת רימון בפתח ביתו, זריקת רימון לעבר ביתו של עיתונאי והצתות בתי עסק.

בנוסף לזגורי, מואשמים גם יוסי בוחבוט, מאור אלמקייס, מרדכי ממן ואבנר חנוכוב שעל פי כתב האישום משתייכים לארגון הפשיעה אותו הוא מנהל. זגורי הופלל על ידי אחד מאנשיו, טל קורקוס, שהפך לעד מדינה ושטח בפני החוקרים את מעללי החבורה.

לפני כשנה, חברו של זגורי ריצה עונש מאסר בכלא "אוהלי קידר" שבדרום. אותו אסיר העביר לזגורי את המסר כי קצין השב"ס אמיל צלאח מתנכל לו, ואף הפריד אותו משאר האסירים. זגורי מואשם כי הפעיל את אנשיו על מנת לאיים על צלאח. הם הניחו רימון רסס בפתח ביתו וריססו את הכתובת "אמיל צלאח על הטעות באגף 2 אולי קידר" (שגיאת הכתיב במקור), כך נטען בכתב האישום. מלבד עדותו של קורקוס, בידי הפרקליטות נמצאת הקלטת שיחה של אותו אסיר עם אלמקייס בה הוא מספר לאסיר כי הפך למבוקש בגלל העניין עם "השאוויש" (קצין השב"ס) ולכן הוא יורד למחתרת.

זגורי מואשם גם כי נתן את ההוראה להשליך רימון על ביתו של העיתונאי ארצי חלפון מבאר שבע, לאחר שזה כתב עליו דברים שלא היו לרוחו. הרימון הושלך לחצר ביתו וכתוצאה מכך נהרגה כלבתו. בנוסף, הוא הורה להצית את משרדו של עו"ד איתי יצחק ואת פיצוציית "בון בון" בבאר שבע.

במבצע שזכה במשטרה לשם "חץ כחול", נעצרו לפני כעשרים יום זגורי ואנשיו. איתם נעצר גם קצין הנדסה בצה"ל בדרגת סרן, שנחשד כי הכין מטעני חבלה עבור הארגון. שבועיים לאחר שנעצר, שוחרר הקצין למעצר בית. שמו אינו מופיע בכתב האישום שהוגש היום.

לזגורי עבר פלילי עשיר והוא הורשע במספר רב של עבירות, בהן תקיפה, גניבה, סחיטה באיומים, סחר בסמים ואיומים. "כמאה עדים מעידים על המסוכנות הרבה לביטחון הציבור, הנובעת מכל אחד מהנאשמים", טענה עו"ד מירב עמר כהן מפרקליטות מחוז דרום, "אם ישוחררו קיים חשש כבד כי אי מעצרם יביא להשפעה על עדים והפחדה של עדים, בהם עד המדינה ומשפחתו", סיכמה וביקשה את מעצר החבורה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully