וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתה: הסכם בין האוצר למכללות הטכנולוגיות

27.10.2013 / 16:50

נציגי פורום המכללות הטכנולוגיות הגיעו להבנות עם משרדי הכלכלה והאוצר לפיהן יקבלו המכללות, בין היתר, תוספת של 110 מיליון שקלים בשש שנים. זאת, לאחר שביתה בת שבוע

אחרי ששבתו במשך שבוע, ונקטו בצעדי מחאה נוספים לאורך החודשים האחרונים, הגיעו היום (ראשון) נציגי פורום המכללות הטכנולוגיות להסכם הבנות עם משרדי הכלכלה והאוצר, בתיווך התאחדות הסטודנטים, לפיו יקבלו המכללות תוספת תקציבית של 110 מיליון שקלים בשש שנים ממשרד הכלכלה. בהסכם נקבע עוד כי הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות ייכללו בקרן הסיוע של הוועדה לתכנון ותקצוב, ויהיו זכאים לקבל מלגות ומענקים בסך של שישה מיליון שקלים בפריסה לשנתיים. כמו כן, סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), הודיעה כי משרדה יעביר סכום של עשרה מיליון שקלים למכללות הנמצאות באזורי עדיפות לאומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנדסאים מפגינים נגד אזלת היד של הממשלה לפני כשנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסכם החדש אף מקבע, לראשונה, את זכויותיהם של הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות ויעניק להם זכויות בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה. כך, למשל, סטודנטים המשרתים במילואים וסטודנטיות בהריון ייהנו מעתה ואילך מאותן הקלות וסיוע מהם נהנים חבריהם במוסדות האקדמיים. כמו כן, בעקבות התנגדותה של התאחדות הסטודנטים הוסכם כי שכר הלימוד של הסטודנטים לא יעלה, אך יוצמד למדד, כמקובל במוסדות האקדמיים.

סטודנט שנכשל יוכל מעתה לגשת למועד ב'

עוד סוכם כי תינתן תוספת תקציבית ייעודית להוספת מועדים לבחינות גמר של ההנדסאים, כך שסטודנט שנכשל יוכל מעתה ליהנות מהזכות למועד ב', דבר אשר עד כה נמנע ממנו. בנוסף, סוכם כי המכללות יתאימו עצמן בהדרגה ליעדים אותם מתווה משרד הכלכלה – הגדלת כמות הסטודנטים המדופלמים למשק ולתעשייה הישראלית.

ראשי המכללות מתריעים זה חודשים על המשבר התקציבי אליו נקלעו, דבר שלא מאפשר להם להמשיך ולקיים את הלימודים. לפני כמה שבועות אף פתחו ראשי המכללות בשביתת רעב ובמקביל הקימו מאהל מול משכן הכנסת במחאה על העיכוב בהעברת התקציבים או במציאת מתווה חלופי בנושא. בתחילת השבוע שעבר הודיעו ראשי המכללות, בגיבוי התאחדות הסטודנטים, כי ישביתו את הלימודים עד שייחתם הסכם שיעביר להם את התקציב הדרוש. היום, כאמור, הם הגיעו להסכם והשביתה הופסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר בנט מבקר במאהל ראשי המכללות הטכנולוגיות, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר החתימה על ההסכם, אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק: "ההסכם החדש, שהושג בתיווכנו, מבטיח כי מעמדם של הסטודנטים להנדסאות יושווה למעמדם של הסטודנטים במוסדות האקדמיים. ציבור הסטודנטים גילה אחריות ונחישות לאורך המאבק ויחד הצלנו את ההשכלה הטכנולוגית בישראל".

"בשורה חשובה לעולם ההשכלה הטכנולוגית"

יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, אמרה: "הצלחנו להגיע להסכם שהשיג את יעדינו המיידים לייצוב המכללות הטכנולוגיות ומניעת קריסתן - תהליך שלא בוצע וטופל מזה עשרות שנים. ההסכם שהושג, בסיוע וליווי משמעותי של מר אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים, כולל תוספות תקציב שהושגו מהממשלה, ומהשפעת עדכון גובה שכר הלימוד והם יעמדו על סך כ-130 מיליון שקלים בפריסה שש שנתית, ובנוסף אליהם. זו בשורה חשובה לציבור הסטודנטים ולעולם ההשכלה הטכנולוגית, ובסיס לרפורמה כוללת והסדרה במסגרתה נשפר את הכשרת ההנדסאים לטובת התעשייה והמשק הישראלי. בכוונתנו להמשיך בפעולות הסברה להעצמת מעמד מקצוע ההנדסאי בישראל כפי שראוי. חשוב שיאמר שחברי הכנסת חיים כץ, בוז'י הרצוג וסגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום לקחו חלק פעיל לכל אורך הדרך ועל כך אנו מודים לנבחרי הציבור על עבודתם הנאמנה".

ח"כ הרצוג, יו"ר סיעת העבודה ויו"ר השדולה לקידום החינוך הטכנולוגי, הוסיף: "הובלנו מהלך חשוב ועיקש מול הממשלה. חבל שזה היה צריך להיגרר זמן רב ולהביא את המכללות עד כדי השבתת הלימודים עבור למעלה מ-20 אלף סטודנטים. חשוב לציין את התאחדות הסטודנטים שהתייצבה למאבק בכל הכוח. מערכת ההשכלה הטכנולוגית מהווה אלטרנטיבה ברורה עבור כל מי שרוצה להתפרנס בכבוד במסגרת התעשייה הישראלית המפוארת. המשק צמא לידיים עובדות של הנדסאים מוכשרים. אני מקווה שכעת, עם חתימת ההסכם, נצא לדרך חדשה ונצליח להעמיד דור איכותי של הנדסאים למען הצלחת המשק והכלכלה הישראלית".

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

עוד על מאבק המכללות הטכנולוגיות
שביתה ב-53 המכללות הטכנולוגיות
גם לפני שנה: המכללות הטכנולוגיות הגיעו להסכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully