וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ הפסיד לחולדאי, מרצ "לקחה" את העיר

23.10.2013 / 17:47

רשימתו של חולדאי, שזכה לקדנציה רביעית בתל אביב, נותרה שנייה אחרי זו של מרצ - שהכפילה את כוחה במועצה. ההפתעה העיקרית בירושלים: "התעוררות" החילונית עם 4 מושבים

ניצן הורוביץ, חבר כנסת מטעם מרצ, אמנם הפסיד בבחירות לראשות עיריית תל אביב, אולם הרשימה שלו "לקחה" את הבחירות הללו. על פי נתוני משרד הפנים, לפני ספירת קולות החיילים, בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו אתמול (שלישי) למועצת העיר תל אביב יפו, הכפילה רשימת מרצ את מספר המנדטים שלה – שישה כיום לעומת שלושה בבחירות הקודמות. בכך הפכה מרצ לסיעה הגדולה ביותר במועצה החדשה שמורכבת מ-31 חברים. לצד ההתחזקות המרשימה, המועצה בתל אביב יפו תהיה הפעם מגוונת מתמיד, במיוחד בשל העובדה שסיעות רבות הצליחו לעבור את אחוז החסימה וזכו במושב אחד, ביניהן יש עתיד, צדק חברתי וסיעת ההורים.

מתוך 411,141 בעלי זכות הבחירה בתל אביב יפו, נספרו אמש 136,996 קולות כשרים (כ-33%). על מנת לזכות במושב במועצה נדרשה רשימה לזכות ב-4,420 קולות לפחות. "תל אביב 1", סיעתו של ראש העירייה רון חולדאי שנבחר לכהונה רביעית, שמרה על כוחה וזכתה גם הפעם, כמו ב-2008, בחמישה מושבים. מפלגת הצעירים "רוב העיר" גרפה ארבעה מנדטים ואילו "עיר לכולנו" של המועמד לראשות העירייה, אהרון מדואל, קיבלה שלושה, זאת לעומת חמישה בבחירות הקודמות. רשימת הליכוד-ביתנו גם היא נותרה על כנה עם שני מנדטים, כמו בפעם הקודמת. יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' יכולה לרשום אכזבה קשה, שכן רשימת מפלגת העבודה בתל אביב יפו נותרה בחוץ. האיחוד של שלושת הסיעות הדתיות – ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה – ניפק שלושה מנדטים למועצת העירייה.

מספר לא מבוטל של רשימות גרפו מנדט אחד כל אחת: "יש עתיד", "שימו לב הורים", "תל אביב בטוחה" של שלמה מסלאווי, "דרום העיר", "מהפך ירוק" ו"צדק חברתי". לאור זאת, המועצה החדשה תתאפיין במספר גבוה של חברי מועצה חדשים – 15. ומה לגבי השוויון המגדרי? תל אביב יפו יכולה להתבשם מהישג מרשים ביחס לשאר המדינה, שכן יותר משליש מהחברים במועצה החדשה הן נשים (11). יצוין כי הנתונים אינם סופיים וכי קולות החיילים טרם נספרו. לא ברור כיצד ייבחר חולדאי להרכיב את הקואליציה שלו ואם מרצ החזקה תהיה חלק ממנה, אך כבר עתה ברור שמועצת העיר תל אביב יפו שינתה בבחירות הללו את פניה.

גם בירושלים, שם התנהל בחודשים האחרונים קרב יצרי על ראשות העיר, חלו שינויים באיוש מועצת העיר, אם כי יחסי הכוחות בין הגושים העיקריים לא השתנו. כך למשל, תנועת ש"ס זכתה במושב אחד יותר מאשר בבחירות הקודמות כשתפסה חמישה מושבים (מתוך 31); אגודת ישראל שמרה על כוחה עם שמונה מושבים, כמו הליכוד שנשאר על מושב אחד, מרצ ששמרה על כוחה (שני מושבים) והציונות הדתית שזכתה בשלושה מושבים (שניים ברשימתו של אריה קינג ואחד בבית היהודי). את הפתעת הבחירות בירושלים סיפקה תנועת התעוררות שהכפילה את כוחה משני מושבים במועצה הקודמת לארבעה בנוכחית.

לקריאה נוספת:
משה ליאון לאחר ההפסד: "נשאר בירושלים"
מה קרה ביישוב שלכם? צפו במפת הבחירות המתעדכנת
ברקת חגג את ניצחונו בכותל: "לא היה שום דיל"

כך הצביעו ברחבי המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully