וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שנייה ביום: רעידת אדמה פקדה את אזור טבריה

20.10.2013 / 16:07

שעות ספורות אחרי הרעידה הקודמת, הורגשה סמוך לשעה 16:00 רעידת אדמה בעוצמה 3.6 דרגות בצפון, ומוקדה בכנרת. זו רעידה רביעית בחמישה ימים. "שנים ארוכות לא היה רצף כזה"

מערכת וואלה!

מאת: עדי חשמונאי

רצף מטריד: שעות ספורות אחרי הרעידה האחרונה, אירעה אחר הצהריים (ראשון) רעידת אדמה נוספת באזור העיר טבריה. לפי המכון הגיאופיסי, הרעש היה בעוצמה 3.6 דרגות והוא הורגש היטב ברחבי העיר והיישובים בעמק הירדן והגולן ונמשך כמה שניות.

"בשעה 15:54 התרחשה רעידת אדמה בצפון מערב הכנרת כחמישה קילומטרים מצפון-מזרח לקיבוץ גינוסר", כך אמר לוואלה! חדשות מנהל האגף הסיסמולוגי במכון הגיאופיסי, דב זאקוסקי. בעקבות הרעידה התקבלו כעשר פניות של אזרחים, ככל הנראה בשל הבהלה מהסמיכות שבין הרעשים, אולם לא היה נזק או נפגעים. מדובר ברעידת אדמה רביעית באזור בחמשת הימים האחרונים. "הרעידות הקטנות אינן מצביעות בהכרח על רעידה גדולה בדרך", אמר זאקוסקי, "אנחנו עוקבים אחריהן, אולם אין כרגע הנחיות מיוחדות לתושבים". לצד דברי ההרגעה ציין מנהל האגף הסיסמולוגי: "שנים ארוכות לא היה רצף כזה של רעידות אדמה".

בצהריים, קצת לפני השעה 12:00 פקדה את אותו האזור בדיוק רעידת אדמה בעוצמה 3.6 דרגות, והיא הורגשה בין היתר בטבריה ובצפת. מוקדו של הרעש היה ארבעה קילומטרים במעבה האדמה מתחת לכנרת. לא נמסר על נזק או על נפגעים. הרעידה הקודמת הייתה בלילה שבין יום שישי לשבת והיא הייתה באותה עוצמה בדיוק, 3.6 דרגות. היא הורגשה באזור הכנרת ועמק החולה. תושבים דיווחו לוואלה! חדשות כי הרעש הורגש גם בגליל ובעמק יזרעאל. לא נגרם נזק כלשהו כתוצאה מהרעידה.

ביום חמישי האחרון הורגש רעש אדמה בעוצמה 3.5 באזור הצפון שנקלט גם במכשירי המכון הגיאופיסי. לא דווח על נפגעים - אולם נזק קל מאד נגרם בטבריה. מהמכון נמסר כי מוקד הרעש היה בכנרת בעומק של שני קילומטרים במעבה הימה. גולשי וואלה! חדשות דיווחו על הרעש בערי הצפון אולם הגיעו דיווחים שהוא הורגש גם במרכז - אם כי בעוצמה נמוכה יותר.

עוד במהדורה

האם רופאי משפחה יוכלו לרשום מריחואנה רפואית? ועדת השרים לחקיקה דנה היום בהצעה לאפשר לכל רופאי המשפחה לרשום קנביס רפואי. שרת הבריאות מתנגדת בתוקף. כמה רופאים מורשים היום לרשום מריחואנה רפואית? וכמה מגלגלת תעשיית הגלגולים החוקית?

העולם מתעניין בילדות חטופות רק כשהן בלונדיניות. בסוף השבוע נמצאה בכפר צועני ביוון הילדה מריה לאחר שככל הנראה נחטפה, ומציאתה מפיחה תקווה בפרשת היעלמותה של הילדה מדלן מקאן. אלא שבעולם השלישי נחטפים מאות אלפי ילדים בשנה שלא זוכים לשום סיקור.

התחזית: היום עלייה קלה בטמפרטורות ובירידה בלחות. מחר התחממות נוספת.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully