וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הקלות לפלסטינים בהעברת סחורות לירדן

20.10.2013 / 7:18

השרים שלום ולפיד גיבשו הצעה לפיה יוקם במעבר אלנבי מתקן לשיקוף סחורות, תרומת הולנד, שיקל על הליך העברת המכולות בין הרשות הפלסטינית לירדן ויביא לגידול של 30% בתפוקה

הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) תכנית להקלה על העברת סחורות בין הרשות הפלסטינית לבין ירדן במעבר הגבול בגשר אלנבי. ההצעה לייעול הליך מעבר הסחורות, שתסייע לחיזוק כלכלת הרשות הפלסטינית, מתגבשת זה כמה חודשים ואינה קשורה למשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, שחודש במהלך חודשי הקיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מעבר אלנבי/מערכת וואלה, צילום מסך

על פי ההצעה, עליה חתומים שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום, ושר האוצר יאיר לפיד, ישראל תקים במעבר אלנבי, שהנו מעבר הגבול היחיד בינה לבין ירדן, המשרת גם את הרשות הפלסטינית, מתקן לשיקוף סחורות ומכולות, שאמור להביא לגידול של כ-30% בהעברת הסחורות בין הרשות לבין ירדן. המהלך, שיבוצע בתיאום עם הרשויות בירדן ועם הפלסטינים, יאפשר להעביר מכולות וסחורות בקירור דרך המעבר.

סילבן שלום ויאיר לפיד במסיבת עיתונאים בנושא הגז. יוני 2013. יואב דודקביץ'
השרים לפיד ושלום/יואב דודקביץ'

מתקן השיקוף יוקם הודות לתרומה של ממשלת הולנד, שהציעה לתרום את המתקן כדי לחזק את הכלכלה הפלסטינית. ההצעה ההולנדית הועלתה לראשונה במהלך ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהולנד בשנה שעברה, והפרטים הטכניים סוכמו בפגישה שנערכה בתחילת 2013 בין שגריר הולנד בישראל לבין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט. עלות התאמת התשתיות במעבר למתקן מסוג זה נאמדת ב-35 מיליון שקלים, כאשר מחצית מן הסכום תגיע מקופת משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, והמחצית השנייה מתקציב משרדי הממשלה הרלוונטיים. אם הממשלה תאשר את הקמת המתקן, הוא צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2014.

לקריאה נוספת:
המנהרות לעזה נסגרות, שיא בהעברת סחורה מישראל
הקלות לפלסטינים: אישורי עבודה וחומרי בניין

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully