וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: עינו והיכו למוות הומוסקסואל שפגשו בפארק

בית המשפט בסנטיאגו הרשיע את הארבעה, ששברו את רגלו של דניאל זמודיו, חרטו על גופו צלבי קרס והותירו אותו להתבוסס בדמו. המקרה הביא לאישורו של חוק נגד אפליה ופשעי שנאה

בית המשפט בצ'ילה הרשיע אתמול (חמישי) ארבעה צעירים שעינו והכו למוות צעיר תושב סנטיאגו בשל נטייתו ההומוסקסואלית. המקרה זעזע את המדינה הדרום-אמריקנית והביא לאישורו של החוק נגד אפליה ופשעי שנאה שהמתין על שולחן הפרלמנט שבע שנים.

דניאל זמודיו מצ'ילה, שנרצח במרץ 2012 בסנטיאגו בגלל היותו הומוסקסואל. AP
הוכה למוות בשל נטייתו המינית. אזכרה לציון מותו של זמודיו/AP

המקרה המחריד אירע בשעת לילה בתחילת מרץ 2012, אז הבחינו הארבעה – פטריסיו אהומדה, אלחנדרו ונגולו, ראול לופז ופביאן מורה – בדניאל זמודיו, שהלך לתומו בפארק סן בורחה דל-אלמדה בבירה. הם אחזו בו, שברו את רגלו בעזרת אבן כבדה, הכו אותו בבקבוקים וחרטו על גופו צלבי קרס עם שברי זכוכית. ההתעללות הקשה נמשכה כמה שעות, ובסופה עזבו הארבעה את הפארק והשאירו את זמודיו הפצוע להתבוסס בדמו. הוא הובהל לבית חולים בעיר, ושם מת מפצעיו כעבור 25 ימים.

ז'קלין ורה, אמו של דניאל זמודיו מצ'ילה שנרצח בגלל היותו הומוסקסואל. AP
"זלזול מוחלט בחיי אדם". זמודיו ובני משפחתו/AP

השופט חואן קרלוס אורוטיה אמר כי הארבעה גילו במעשיהם "זלזול מוחלט בחיי אדם". איוון, אביו של זמודיו, נכח בבית המשפט בשעה שאורוטיה הקריא את הכרעת הדין. "מתאים לנו הצ'יליאנים להמתין עד שמשהו יקרה כדי שחוק יאושר", אמר. "בני לא ישוב, אבל ייתכן שהמקרה הזה יביא לשיפור המצב בצ'ילה", הוסיף האב. הוא הבהיר כי לעולם לא יסכים לסלוח לרוצחי בנו.

"יש לפני ויש אחרי המקרה של זמודיו", אמר רולנדו חימנז, נשיא התנועה לחירות ולשילוב ההומוסקסואלים בצ'ילה, לסוכנות הידיעות AP. עונשם יינתן ב-28 באוקטובר, והם צפויים להישלח לשנים ארוכות מאחורי סורג ובריח.

לקריאה נוספת:
תעלומה במוסקבה: מי היכה את הדיפלומט הבכיר?
קטטה ועשרות עצורים בהפגנה לזכויות ההומואים ברוסיה
תקיפה מזעזעת: הומו צעיר נאנס באיומי אקדח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully