וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל "החייל האונס" בפולין הוסר בזעם התושבים

אמן פולני החליט לשקף את מה שלדבריו עשו חיילי הצבא האדום במלחמת העולם ה-2, בדמות פסל של חייל סובייטי אונס צעירה מקומית באיומי אקדח. התושבים דווקא לא אהבו את הרעיון

צילום, סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

פסל המחאה הוביל למחאת נגד: אומן פולני צעיר בשם ג'רזי שומצ'ק החליט לאחרונה ליצור מיצג שמתאר את התקיפות המיניות שביצעו, כך לדבריו, חיילי הצבא האדום בנשות פולין בזמן מלחמת העולם השנייה. הוא יצר פסל שמציג חייל סובייטי אונס אישה בהריון בזמן שהוא מצמיד אקדח לראשה – וזה הוצב בעיר גדנסק, שבצפון פולין.

בראיון לרדיו מקומי אמר שומצ'ק בן ה-26 שהחליט ליצור את הפסל השערורייתי לאחר שקרא וחקר את מעשי האונס והאלימות שביצע הצבא האדום בין השנים 1945-1944 בדרכו לכיבוש ברלין. הפסל, אגב, הוצב באזור שבו ישנן אנדרטאות לזכר חללי הצבא האדום.

עם זאת, מיצג המחאה לא החזיק מעמד זמן רב. כמה שעות לאחר שהוצב, קיבלה משטרת גדנסק תלונות מתושבים מקומיים על כך שהפסל אינו הולם – ובתוך זמן קצר נשלחו אנשי מקצוע שפירקו אותו ממקומו. כעת, הפרקליטות הפולנית שוקלת לחקור את שומצ'ק בחשד להסתה על רקע גזעני ולאומני. שומצ'ק מצדו בחר דווקא להתייחס אל הפסל כ"ביטוי לפציפיזם ולשלום".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully