וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מסכם המשבר: "עודד האויבים ותסכל הידידים"

נשיא ארה"ב התייחס להסכם שהביא לסיום השבתת הממשל: "אין כאן מנצחים. נגרמה פגיעה מיותרת בכלכלה שלנו". עם זאת הדגיש כי ארה"ב היא עדיין "המקום הכי בטוח להשקעות"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הנשיא ברק אובמה התייחס אתמול (חמישי) להשלכות המשבר הכלכלי - והעלה מספר הצעות להמשך הדרך. אובמה הודה לדמוקרטים ו"רפובליקנים אחראים" על ההסכם שהביא לסיום השבתת הממשל ומנע את פשיטת הרגל של ארה"ב.

"שיהיה ברור שאין כאן מנצחים", אמר אובמה בבית הלבן. "השבועיים האחרונים גרמו לפגיעה מיותרת בכלכלה שלנו. רק האיום של פשיטת הרגל הגדיל את עלות הלוואת הכספים שלנו, מה שמגדיל את הגרעון שלנו. המשבר המהונדס הזה גרם לנסיגת הכלכלה שלנו, לאזהרת סוכנויות הדירוג לגבי האשראי שלנו - ולשם מה? כשיצרנו מקומות עבודה, הגרעון צומצם פי שניים. זה פגע בעבודת הדיפלומטים שלנו, כי שום דבר לא פוגע יותר באמינות של ארה"ב בעולם. זה עודד את האויבים שלנו, המריץ את המתחרים, ותסכל את הידידים שמצפים מאתנו למנהיגות יציבה".

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע על סיום השבתת הממשל. הבית הלבן, 17 באוקטובר 2013. GettyImages
"כשיצרנו מקומות עבודה, הגרעון צומצם פי שניים". אובמה, אתמול/GettyImages

אמריקה תצא מזה, הבטיח אובמה, והדגיש, שארצו עדיין מהווה "המקום הכי בטוח להשקעות" ושאין לפקפק באמינותה ובאשראי שלה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אל תתייחסו לממשלה בתור אויב"

הוא גם קרא למחוקקים להפסיק להקשיב לנציגים הקיצונים של מפלגותיהם, וגם ללוביסטים ולבלוגרים שמרוויחים מקונפליקטים, ולהתחיל להקשיב לעם האמריקני. הרטוריקה, הודה, מידרדרת מדי שנה, אך אין זה אומר שלא ניתן להתקדם. "אל תתייחסו לממשלה בתור אויב", הפציר בחברי הקונגרס. "אתם לא אוהבים מדיניות מסוימת או נשיא מסוים? רוצו לבחירות לנשיאות, אך אל תשברו את המערכת שקודמיכם בנו במשך למעלה ממאתיים שנה".

אובמה גם הציג שלושה תחומים שבהם לדעתו המחוקקים יכולים להשיג התקדמות כבר עד סוף השנה הנוכחית: התקציב, רפורמת ההגירה וחוק החוואים. בסיום דבריו, הודה לעובדים הפדרליים שבילו 16 יום בחופשה כפויה ללא תשלום. "מה שאתם עושים חשוב", הדגיש.

עוד על השבתת הממשל:
תום השבתת הממשל: מי המרוויח הגדול מהמשבר?
פשיטת הרגל נמנעה - המשבר עשוי לחזור בינואר
ברגע האחרון: הושג הסכם לסיום השבתת הממשל בארה"ב

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully