וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ה"טבע": היורדים האמיתיים

תומש (תומר שרון)

17.10.2013 / 9:30

מה הקשר בין הפיטורים בחברת הענק, הזלזול של לפיד ודיין במהגרים מהארץ, יום השנה לרצח רבין וסמים קלים? כל זאת ועוד בפרק השבועי של "ישראל: מכירת חיסול". מילה מתומש

אוי, אחיי האבודים.. זה נורא יפה, איך שהכול מסתדר. טבע, חברה שעשתה את הונה בהעתקת תרופות אחרי שפגה תקופת הפטנט שלהן, מנסה להתייעל ולפטר עובדים. התרופה היחידה שהיא מייצרת ונחשבת למקורית היא קופקסון, תרופה לטרשת נפוצה. הבעיה שיש תרופה מתחרה למחלה הזאת. חולי טרשת נפוצה נעזרים בגראס והוא עושה להם נפלאות. הפרזנטור של טבע, יאיר לפיד, בשבתו במפלגה עם הסמנכ"ל שלה, מכריז מלחמה על הגראס. טבע מתכננת להעביר מפעלים מישראל לאסיה, שם העבודה היא בלתי מאורגנת, זולה, קלה לניצול. טבע למעשה יורדת מהארץ.

ואלה הם חוקי הטבע: קיבלנו הטבות מטורפות מהמדינה ואנחנו לא משלמים מסים כמעט. היות והסמנכ"ל שלנו (אבנועם ספיר) יושב בקבוצת המייסדים וכותבי התקנון של "יש עתיד", זה מצב שהולך להימשך. ארבעה וחצי מיליארד דולר רווח לא מספיקים לנו, אז ישר אחרי שגמרנו להלל את יאיר על השתלחותו ביורדים, בדקנו מה מצב המניות שלנו בבורסת ניו יורק. אחר כך עישנו סיגר, נזכרנו שתוקף הפטנט על קופקסון עומד לפקוע, מה שיעלה למנהלים שלנו בצמיג של יגואר, ואז פיטרנו מאות עובדים. אותם עובדים בטח ישקלו לרדת מהארץ, הנמושות, אבל אין להם יכולת, ולכן הם ייכנסו לחרדות עמוקות. בגלל שאין גראס חוקי וזול, הודות לשקרן שיושב כפרזנטור אצלנו, הם יידרשו לקנות תרופות הרגעה וחרא כימי אחר מתוצרתנו הגנרית - והנה עוד רווח נקי. המילה "נקי" מעולם לא היתה מכובסת יותר. הנה, שיווקנו להם גם את המחלה וגם את התרופה. המוח היהודי ממציא לנו פטנטים.

הכלכלה גלובלית, הלאומנות מקומית

בואו רגע, תלמידים, וננסה להבין ולנתח את המושגים הישראליים ביותר בנמצא. "בית". אותו בית שאסור לעזוב. אותו בית שאם אתה מנסה לפרוח ממנו כי הגג דולף עליך, מאשימים אותך שאתה "זורק אותו לפח". האם ישראל היא בית? השמש, האוכל, הבחורות... העברית! כן, בוודאי. ההיסטוריה, השייכות, שותפות הגורל.

כן, אבל... ישראל היא בית שבו אי אפשר לקנות בית. 135 משכורות צריך הישראלי לנפק כדי לקנות גג. באמריקה זה 70. היום ראיתי קילו עגבניות בסופר ב-12 שקל. בית? סלט ירקות! מקרר ריק! על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על ציונות? בני האצולה, לפיד ועוזי דיין, צמד מנהיגים גנריים, יורקים אש אידיאולוגית על הנמושות הברלינאיות. יוצאי חלציהם של הגזען ושל שודד העתיקות מרביצים בנו תורה. אחרי שישבנו לכל אומות העולם עשרות שנים על העורק הראשי של האשמה, ולגרמנים בפרט; אחרי שברור שאת לקח השואה הפנימו התליינים טוב יותר מצאצאי הנתלים, כי הם אלה שהקימו את אחת הכלכלות הצודקות ביותר באירופה, שם לצעירים יש סיכוי, ובמיוחד לצעירים מישראל, כי האפלייה המתקנת הרי לטובתם; אחרי כל זה - אתם מנפנפים לנו באושוויץ כשהמחנה שלנו כל כך רקוב?

ומי גר ב"בית"? בבית גרה משפחה. ומי מנהיג את המשפחה הזו? האב ביבי. האב שעמד מנגד כשנרצח האב האחרון שעוד כיבד את הבית. מאז האכילו אותנו כל האבות בוסר ושינינו התחדדו. כה חדות הן, שבא לנו לנשוך את היד הזו, שמאכילה אותנו בולשיט כל כך הרבה שנים.

אז "טבע" היא אחות בבית הזה? לא. אף חברה גלובלית, בטח לא כזו שרק 5,000 מתוך 47 אלף עובדיה הם ישראלים, היא לא אחות בשום מקום. היא בת יחידה לבעלי המניות שלה. ומי הם? גלובליים. הכלכלה גלובלית, אבל הלאומנות היא מקומית. ומקומי במיוחד הוא העוני - רק אתמול גילינו ששיעור הילדים בסכנת עוני כפול כאן מאשר באירופה.

אז אין לנו אחות. ולא אחים. ולא אבא. נשארה האם. המדינה? לא. הארץ. יש הבדל. אני אוהב את הארץ. את הריה, את נחליה, את בנייניה, את צליליה. אבל המדינה היא כבר מזמן לא בית. לא כשכאן, ליד ביתי ביפו, יש אנשים שמעיפים אותם מהבית באותו שבוע שבו נקבר הדיור הציבורי. כן, אחיי האבודים. אבא והאחים הגדולים מכים אתכם. ויש להם את החוצפה הקלאסית לטעון שזה מגיע לכם. שלא התאמצתם מספיק או שאתם מפונקים. ואז, כשאתה מוחה בכיכר העיר, מנסה לעשות שיחה משפחתית, שולח הדוד חולדאי את האחים הבריונים כדי להרביץ לך. הפעם לא כמטאפורה.

האם יאיר לפיד ירד על טבע היורדת כמו שירד על פליטי הניאו-ליברליות שמנסים לשבור שבר בברלין? האם ירד יאיר על שאר טייקוניו שמרכזי הכוח משלהם גלובליים ובכלל לא ישראליים? האם יזכיר יאיר למנכ"ל הנכבד את סבו שנרצח בשואה בעוד זה מעיין בדוחות רבעוניים של רווח מאירופה? האם חברה שעשירית מעובדיה ישראלים ושחלוקת הכוח הפנימית שלה בוודאי נראית כמו הסמל האולימפי מרוב צבעים, יכולה להיקרא ישראלית? האם הטבות המס המטורפות שחברות כאלה מקבלות מהמדינה הן לא סוג של גזל? האם מליוני השנאוצרים יבינו מתישהו שזה לא גשם שיורד כאן אלא נוזל צהבהב יותר? כל זאת בפרק הבא של "ישראל: מכירת חיסול". והאחרון לא יכבה את האור, כי כבר מזמן יש חושך.

לכל הטורים של תומש בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully