וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס מנצלת את בתי הספר שלה לתעמולת בחירות בניגוד לחוק

17.10.2013 / 10:26

הנהלת בית ספר השייך לרשת מעיין החינוך התורני שלחה מכתבים להורים הקוראים להם לבחור ש"ס בבחירות המקומיות באשדוד. חדו"ש: "עבירה פלילית". משרד החינוך: "שימוע למנהלת"

הנהלת בית הספר "תומר דבורה" השייך לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס באשדוד ניצלה – בניגוד לחוק הבחירות והוראות משרד החינוך – את תשתיות המוסד החינוכי לצורך תעמולת בחירות, כך עולה ממכתב שחילקה לאחרונה לתלמידות בית הספר בו נקראים ההורים להצביע בבחירות המקומיות עבור מפלגת ש"ס.

מצד אחד, ש"ס היא מפלגה פוליטית הרצה לכנסת. מצד שני, מדובר בתנועה רוחנית, המונהגת בידי רבנים, ומנחילה את האידיאולוגיה שלה באמצעות בתי הספר שלה הפזורים בכל רחבי הארץ. הכפילות הזו יוצרת בעייתיות רבה. החוק אוסר על קיום פעילות פוליטית בתוך מוסד חינוך, אבל המפלגה ואנשיה רואים בעידוד להצביע למפלגתם עניין דתי-רוחני, ולא רק פוליטי. אולם החוק, כאמור, אינו מכיר בכך.

הנהלת בית הספר חילקה בשבוע האחרון מכתב הקורא להורי התלמידות להצביע ש"ס. "מוטלת עלינו חובת האחריות לשמור על מחננו באחדות, לבסס ולחזק את הוראת מרן זצוק"ל (זכר צדיק וקדוש לברכה - י"א)... ורצונו והוראתו של מרן הייתה לבחור ש"ס", נכתב. "על כן, נבקש מכל ההורים להיות נשמעים להוראת מרן ואנו כבית ספר שפועל תחת רשת מעיין החינוך מחויבים משום הכרת הטוב למרן ולכל הפועלים ועמלים למען קיומה... נבחר יחדיו בש"ס, בברכת: 'ועשית ככל אשר יורוך', הנהלת ביה"ס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהופץ להורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלוקת המכתב היא דבר אשר נוגד את חוק הבחירות (דרכי תעמולה, 1959 – איסור שימוש בתעמולה בחירות בנכסי ציבור לרבות במוסדות חינוך) ואת הוראות משרד החינוך (חוזר מנכ"ל – איסור תעמולת בחירות), לפיהם חל איסור לקיים פעילות פוליטית במסגרת בית הספר.

משרד החינוך: "התנהלות חמורה של בית הספר"

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, פנה בעקבות כך לשר החינוך שי פירון, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולכמה גורמים נוספים וביקש לנקוט נגד האחראים צעדים פליליים, לבדוק אם נעשו פעולות דומות גם בבתי ספר אחרים ולהפסיק את המימון לרשתות החינוך הפוליטיות. "נוסח כרוז זה הוא לכאורה עבירה פלילית וחריגה, חמורה מטוהר הבחירות, המעמידה את מערכת החינוך הממומנת על ידי הציבור לשירות הפוליטיקה המפלגתית", אמר.

רגב מציין כי על פי פרסומיה של ש"ס נכללים ברשת החינוך של המפלגה 700 בתי ספר. "עתה עולה חשש כבד כי מדובר בהעמדת מוסדות ברשת לרשות מערכת הבחירות של ש"ס", טען. הוא גם מקווה כי הגורמים "יפעלו ליזום הפסקת המימון מקופת הציבור למערכות חינוך הפועלות מתוך זיקה וכפיפות למפלגות פוליטיות, שכן הסתירה המובנית והבלתי נמנעת אינה יכולה למצוא תיקון בנהלים גרידא אלא בהפרדה בין קופת הציבור לבין החינוך המפלגתי".

מבירור שערכה וואלה! חדשות עולה כי עוד קודם התקבלה במשרד החינוך תלונה דומה נגד הנהלת בית הספר. בעקבות כך, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, הורה היום (רביעי) לערוך למנהלת בית הספר בירור משמעתי אצל המפקח על בית הספר, ובהמשך לזמנה לשימוע במשרדו על רקע קיומה של תעמולת בחירות בבית ספרה.

גורמים במשרד החינוך ציינו כי "מדובר בהתנהלות חמורה של בית הספר". לדבריהם, "בכוונת המחוז לפעול במלוא החומרה וכן להורות למפקחים לרענן את הוראות החוק והנהלים בנושא אל מול בתי הספר, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות אשר צפויות להתקיים בשבוע הבא".

מנהלת בית הספר, אתי חנונה, סירבה להגיב. את תגובת יוסי בוסו, מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני, לא היה ניתן להשיג.

לקריאה נוספת
האזינו: דרעי חושף את תכנית ש”ס להפלת הממשלה
לקראת פיצול: הקרע בש”ס הוא רק עניין של זמן
ישי נזרק אחורה, דרעי המנהיג. פרשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully