וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי נזרק אחורה, דרעי המנהיג. פרשנות

14.10.2013 / 9:00

העצרת בסיום השבעה על הרב עובדיה יוסף הפכה למפגן פוליטי: קימתם של בני משפחת יוסף מהשבעה הייתה גם תקומתם של השחקנים החדשים במפלגת ש"ס וסתימת הגולל על הכוכבים הישנים

אריה דרעי בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
אריה דרעי בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים./מור שאולי

העצרת בסיום השבעה על הרב עובדיה יוסף ז"ל הפכה אמש למפגן פוליטי: קימתם של בני משפחת יוסף מהשבעה על אביהם ומנהיגה הרוחני של ש"ס, הייתה גם תקומתם של השחקנים החדשים במפלגת ש"ס וסתימת הגולל על הכוכבים הישנים.

אלי ישי לא זכה לקרדיט הקטן ביותר

כבר בתחילת הערב היה ניתן להבחין בבעל הבית החדש של המפלגה ומנגד בבעל הבית הישן. אלי ישי נזרק לאחור אל השורה הרביעית בבימת הכבוד, ואפילו ביציע העיתונאים המרוחק כמה מטרים בודדים משם, התקשו להבחין בו. מנגד, אריה דרעי, התיישב אחר כבוד בשורה הראשונה לצדם של הרבנים הבכירים וגם הצלמים שניסו להתחמק מצילום שלו, התקשו לעשות זאת. ישי, בניגוד לדרעי, לא רק שלא זכה לשאת דברים, אפילו בשלב התודות בו הוזכרו העוזרים והנהגים של הרב יוסף, הוא לא זכה לקרדיט הקטן ביותר.

חסר שהרב יוסף היה מכריז בקולו: "מהפך"

האמת זו לא הייתה הפתעה. מי שהיה אמון על שלב הקרדיטים הוא הרב דוד יוסף, שהצטרף אמש באופן רשמי למועצת חכמי התורה של ש"ס. יוסף שעד השבוע האחרון היה האיש הכי פחות משמעותי במשפחה, בשל קרבתו לדרעי, הפך עם הסתלקותו של אביו לחבר מועצת מן המניין. מי שהלך עם דרעי שנים ארוכות במדבר הפוליטי, תחת השמש היוקדת של אלי ישי, לא העלה בדעתו להזכיר את היו"ר לשעבר. "מעל כולם, אני רוצה להודות למייסד ומחולל המהפכה ויו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי. אבא אהב אותו יותר מבן, אבא סמך על חכמתו?, אמר אתמול יוסף והבהיר לכולם מה הוא חושב על המנהיג החדש ומה הוא חושב על הישן. ציניקנים שהיו בקהל אמרו אתמול כי רק היה חסר שהרב יוסף היה מכריז בקולו: "מהפך".

הרב עמאר חיפש כל דרך להתנצל בפני ראשי ש"ס על מה שעשה לרב עובדיה

גם המעומד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון הצליח לזהות אתמול את הדרך לרחוב בר אילן ולא הגיע בטעות למפגש השייח'. ליאון שקיבל לאחרונה את תמיכת ש"ס במרוץ הנוכחי, התיישב על בימת הכבוד וגזר את דקות התהילה לקראת הבחירות בשבוע הבא.

מי שהתקפל על ברכיו אתמול היה הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר שבימים האחרונים חיפש כל דרך להתנצל בפני ראשי ש"ס על מה שעשה לרב עובדיה יוסף, במטרה לפתוח דף חדש. בתנועת ש"ס העבירו את הרב עמאר "סדרת חינוך" ולאחר שנתנו לו בהלוויה לקרוא פרקי תהילים כאילו היה החזן בבית הכנסת "הבוכרים", הפעם הוא שודרג מעט וזכה לשאת הספד לא לפני שפתח בדברי חנופה לבניו של הרב יוסף.

עכשיו כבר אף אחד לא צריך פרוטקציה להגיע למרן.

בתוך כל זאת, היה אתמול מי שריגשה את הקהל וזו אחת הנשים החזקות בדימוס במפלגה, יהודית יוסף, כלתו של הרב. אמש, לקראת סוף האירוע הודו לה הרבנים על תרומתה לאורך השנים והקוראים בין השורות יכלו להבין כי הרבנים מודים לה על תום עידן.

יוסף עצמה שיצאה לאחרונה לתקשורת כתבה בהתרגשות באחת מקבוצות הווטסאפ ברכות תודה, "לקבוצה היקרה, בדמעות אני קוראת את התודות וההערכה כלפיי, מרגש אותי לדעת שמעריכים ומוקירים את הזכות שהייתה לי. כמה קשה לי שהזכות הזו נגמרה! כמה קשה לי שהוא לא איתנו! הגעגועים קשים מנשוא! תודה לכם! זה מעודד ומנחם שעם ישראל יודע את האמת!! ועכשיו כבר אף אחד לא צריך פרוטקציה להגיע למרן. הציון פתוח 24 שעות בלי משב"קים (משמשים בקודש .י"א). באיזו שעה שתרצו תוכלו לבוא ולהתברך!!! תודה תודה מכל הלב".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully