וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק שתנסה למנוע הטרדה מינית מעובדי ציבור

17.10.2013 / 2:20

הוועדה לקידום מעמד האישה תעלה הצעה לתיקון חוק שיגדיר את הקשר בין עובדי ציבור לאזרחים אותם הם משרתים כ"יחסי מרות". ח"כ רוזין: "לנבחרי ציבור יש כח לא רק על עובדיהם"

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת אישרה היום (רביעי) להעלות במליאה הצעת חוק שיזמה חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), ולפיה - בדומה למצב במגזר הפרטי - בעל תפקיד ציבורי שיטריד מינית אזרח או אזרחית ייחשב לעבריין גם אם הצד המוטרד לא הביע התנגדות לניהול הקשר. הצעת החוק היא למעשה תיקון לחוק מניעת הטרדה מינית, הכולל סוגים שונים של מערכות יחסים שבמסגרתן הצעות או הערות בעלות אופי מיני ייחשבו להטרדה מינית, גם אם המוטרדת לא הביעה התנגדות. זאת, מתוך הנחה כי במסגרת יחסי תלות או מרות, האישה נמנעת מלהביע התנגדות בשל תלותה במטריד. לכן, מציעה ח"כ רוזין, לרשימת בעלי המרות יתווספו גם עובדי ונבחרי ציבור.

"מטרת הסעיף היא לתת פיתרון למקרים בהם לא מתקיימים יחסי מרות ישירים כגון יחסי עובד-מעביד, אולם בשל מעמדו הציבורי הרם של אותו אדם, יכולת השפעתו, קשריו ועוצמתו בהליכי קבלת החלטות, נוצרת תלות מהותית המצמצמת או אף מנטרלת את יכולת ההתנגדות והתגובה של המוטרד", נכתב בהצעה.

"ההצעה מתקנת בעיה בחוק"

ח"כ רוזין אמרה הבוקר לוואלה! חדשות כי "בעקבות מקרה מוטי מלכה (ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר שהורשע בהטרדה מינית של שתי נשים שהגיעו למשרדו – ע"נ) הבנו שלנבחרי ציבור ועובדי ציבור, יש לעיתים כוח סמכות והשפעה כלפי הציבור שהוא לא פחות מהכוח שיש להם כלפי העובדים". לדבריה, "שוטר או פקח שמטריד מינית, אין יכולת להתנגד אליו כמו כל אדם ברחוב. ההצעה מתקנת בעיה בחוק. כיום ניתן לנצל באופן מיני איש או אישה כי כביכול אין תלות. אם הוא יצא בערב לשתות בירה בפאב, ודאי שזו זכותו לצאת עם בנות עירו, אבל אם הנסיבות שבה הוא מכיר אותה זה כאשר היא באה אליו לבקש הנחה בארנונה, אז מדובר בניצול לרעה של הכוח".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

עוד בנושא:
אישום: קצין צה"ל נהג ללטף את חייליו באיברי המין
המלצה להעמיד לדין את עמנואל רוזן: "הטריד 4 נשים"
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully