וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה הרעלן המסוכן בעולם - ואין לו תרופת נגד

זן חדש של חומר ממשפחת הבוטולינום מוגדר חזק כל כך, עד ששני חלקי מיליארד הגרם ממנו יכולים להרוג אדם בוגר. בצעד חריג, הוחלט שלא לחשוף את הדי-אן-איי של הטוקסין

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מדענים מקליפורניה גילו זן חדש של רעלן מסוג בוטלינום, והם סבורים שמדובר ברעלן החזק ביותר המוכר לאדם. מדובר בחדשות רעות במיוחד: נראה כי הרעלן החדש עמיד לכל סוגי הנוגדנים היעילים נגד זני הבוטולינום. החוקרים, מהמחלקה לבריאות הציבור בקליפורניה, נקטו צעד חריג ונמנעו לפרסם את רצף הדי-אן-איי של הרעלן.

המחקר פורסם בכתב העת Journal of Infectious Diseases. מדובר בטוקסין כה עוצמתי, ומעריכים שהזרקה של שני חלקי מיליארד הגרם ממנו מספיקים כדי לקטול אדם בוגר.

בדיקות מעבדה עם מבחנה לאיתור בשר סוס. מינכן, גרמניה, פברואר 2013. רויטרס
"זה סיכון חמור במיוחד לחברה האנושית"/רויטרס

למדע מוכרות שבע קטגוריות של רעלנים ממשפחת הבוטולינום, האחרונה שבהן התגלתה ב-1970. אך בעוד שלאלו ישנן תרופות נגד, הזן החדש, המכונה סוג H, נותר חסין. "אין לנו כרגע כל אמצעי יעיל לרעלן הזה", כתבו החוקרים על הרעלן, שהתגלה בצואה של ילד.

מקורו של הרעלן בחיידק קולסטרידיום בוטולינום ופעילותו חוסמת את הפרשת המוליך העצבי אצטילכולין, החיוני להפעלת השרירים. אנשים המעכלים אותו בשוגג - כפי שקורה לעיתים כשהוא מתפתח במזון - מפתחים בוטוליזם ולעיתים קרובות מתים משיתוק.


דיוויד רלמן, חוקר באוניברסיטת סטנפורד, אמר כי לו היו מפרסמים את רצף הדי-אן-איי-של הרעלן, הדבר היה מהווה "סיכון חמור במיוחד לחברה האנושית". רלמן היה חבר בוועדת מטעם הממשל שהתנגדה גם לפרסום המחקר שפירט כיצד לייצר את חיידקי שפעת העופות הקטלנית H5N1 בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully