וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי טבע: בז"ן תפטר 240 עובדים בשל קשיים כלכליים

ערוץ 10 פרסם שחברת בתי זיקוק הנפט בחיפה הודיעה לנציגי העובדים על המהלך, שמגיע בעקבות הפסדים בגובה של 136 מיליון דולרים בשנה האחרונה. זהות העובדים שיפוטרו לא ברורה

חברת בתי זיקוק הנפט בחיפה (בז"ן) צפויה לפטר 240 מעובדיה, זאת בשל קשיים כלכליים אליה נקלעה לאחרונה החברה - כך פורסם הערב (ראשון) בערוץ 10. החברה, בבעלותו של עידן עופר, מצטרפת במהלך לחברת טבע שהודיעה בשבוע שעבר כי תפטר 10% מעובדיה בעולם - מהם 800 בישראל.

לפי הדיווח, מוקדם יותר היום התקיימה פגישה בין נציגי העובדים להנהלה בה נמסר לעובדים על מהלך הפיטורים שמגיע בעקבות הפסדים בגובה של 136 מיליון דולרים בשנה האחרונה. ההפסדים, כך נמסר, נגרמו בין היתר בשל מחסור בגז טבעי. ככל הנראה עדיין לא ברור מה זהות העובדים שיפוטרו.

"ההקלות לבעלי ההון חוזרות לציבור כמו בומרנג"

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), חברת ועדת הכלכלה, אמרה בעקבות הפרסום כי "ההקלות שהמדינה מרעיפה על בעלי ההון חוזרות לציבור כמו בומרנג - פעם אחת כשהם נדרשים לשלם מסים כחוק בשעה שהטייקונים מתחמקים מהם, ופעם שנייה כאשר הם מפוטרים לטובת הגדלת הרווחים של מי שעומדים בראש הפירמידה". מחר היא תגיש הצעת חוק בעניין ההקלות, ההלוואות והתספורות שמעניקה הממשלה לבעלי ההון.

בז"ן היא חברה ציבורית העוסקת בתחום זיקוק נפט גולמי ובייצור מוצרי דלק בישראל. בבעלות החברה כמה חברות-בת וכמו כן היא מחזיקה בבעלויות חלקיות בגופים עסקיים נוספים. בעבר הייתה החברה מונופול בתחומי פעולתה בישראל, אך בשנת 2006 נמכר בית הזיקוק שהחזיקה החברה באשדוד לחברת פז.

כאמור, בסוף השבוע האחרון הודיעה חברת טבע כי תפטר 5,000 עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, ותחסוך שני מיליארד דולרים עד סוף 2017. מבין 7,500 עובדי החברה בישראל צפויים להיות מפוטרים 800. החברה מעריכה כי מיליארד דולר מהחיסכון האמור יושג עד סוף 2014 וכי 70% מהחיסכון יושג עד סוף 2015. טבע תשקיע את כספי החיסכון בפיתוח תרופות גנריות ותרופות מקור.

לקריאה נוספת
טבע תפטר 5,000 עובדים - רובם לא מישראל
באוגוסט: בז"ן צמצמה את ההפסד ל-31 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully