וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שנרצח הובא למנוחות; "סליחה שלא הצלתי אותך"

שלומי גבאי

13.10.2013 / 18:05

כ-700 בני אדם השתתפו בהלווייתו של שריה עופר בכפר ויתקין, בהם בכירים בצה"ל בעבר ובהווה. אלמנתו ספדה לו: "אפילו הרוצחים היו מתאהבים בך אם היו יודעים מי אתה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

מאות בני משפחה וחברים ליוו הערב (ראשון) את אלוף-משנה (במיל') שריה עופר, שנרצח בסוף השבוע בידי פלסטינים שפרצו לביתו שבצפון בקעת הירדן. להערכת המשטרה, כ-700 בני אדם השתתפו בהלוויה שנערכה בבית העלמין בכפר ויתקין, בהם בכירים בצה"ל בעבר ובהווה. גם שר השיכון אורי אריאל וחבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) נמצאו במקום.

אלמנתו של עופר, מוניק, שנפצעה באירוע ואושפזה בבית החולים העמק בעפולה הגיעה לבית העלמין באמבולנס של מגן דוד אדום. "יאיא, סלח לי שלא הצלחתי להציל אותך", זעקה בכאב, "לא הספקתי. אפילו הרוצחים היו מתאהבים בך אם היו יודעים מי אתה". סא"ל (במיל') יאיר קליין אמר: "לא מסתדר לי איך יאיא, שהוא לוחם משכמו ומעלה, לא יצא כשהוא מזוין עם נשק בשעה 1:00 בלילה במקום מבודד כשהכלבים נובחים בחוץ. נחכה לתוצאות החקירה".

"במותו ציווה לנו את חיזוק ההתיישבות"

ח"כ יוגב, אלוף-משנה (במיל'), ספד לעופר ואמר: "שריה יאיא עופר הי"ד, נרצח על ידי רוצחים ערבים. זו עובדה. יהיו מניעיהם אשר יהיו, אל"מ (במיל') שריה עופר, יהודי שמסר נפשו במשך שנים למען ביטחון ישראל ולאחרונה למען חיזוק ההתיישבות בבקעת הירדן שבארץ ישראל. אני מבקש לשלוח תנחומים וחיזוק לאשתו, לילדיו ולכל משפחתו. במותו ציווה לנו את חיזוק ההתיישבות היהודית והביטחון בבקעת הירדן ובכל מרחבי ארץ ישראל".

הלווייתו של שריה עופר בכפר ויתקין. שלומי גבאי
הלווייתו של שריה עופר, הערב בכפר ויתקין/שלומי גבאי

מוקדם יותר הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו שני חשודים ברצח וכמה מעורבים נוספים. החשודים ברצח, עודה פריד טאלב חרוב, בן 18, ובשיר אחמד עודה חרוב, בן 21, שניהם מהכפר דיר סאמת שבאזור חברון, הודו בחקירתם בביצוע המעשה. כמו כן, הם סיפרו כי הגיעו כבר לבית הנרצח לפני כשבועיים, אולם לא ביצעו אז את המעשה. מידע זה תואם למידע שמסרה אשת הנרצח בתחקורה בדבר הגעת צעירים מאזור חברון לביתם של בני הזוג, בנסיבות מחשידות.

מהשב"כ נמסר כי החקירה בעיצומה, וכי המניע לרצח עדיין בבדיקה. במערכת הביטחון ממשיכים לומר כי טרם ברור אם אכן מדובר בפיגוע על רקע לאומני. בפועל, בשב"כ חוקרים גם את האפשרות כי הוא נרצח על רקע פלילי, ייתכן בשל ניסיון גניבה שבמהלכו הופתעו הפלסטינים, או שמא הפלסטינים הגיעו למקום על רקע סכסוך מוקדם עם עופר.

הלווייתו של שריה עופר שנרצח בברוש בשבוע שעבר. שלומי גבאי
אלמנתו של עופר הגיעה לבית העלמין באמבולנס/שלומי גבאי

"רוצחי יאיא עופר נמלטו רגלית כעשרה קילומטרים, השליכו כפפות ומקוש מגואלים בדם – ונמלטו מהאזור עם רכב", סיפר מפקד גדוד 890 בחטיבת הצנחנים, סא"ל יואב ברונר, שחייליו היו הראשונים להגיע לזירה. לדבריו, חיילי הגדוד - בסיוע גששים - ביצעו סריקות בשטח, שם עלו על עקבותיהם של החשודים. "כבר בתחילה הובן שיש הרוג בזירה והתחיל מרדף בשטח הפתוח. הבנו שהם נמלטו לכיוון דרום ובמהלך הסריקות אותר חלק מהציוד ששימש אותם כדוגמת כפפות ומוקש שהיו מגואלים בדם".

הלווייתו של שריה עופר שנרצח בברוש בשבוע שעבר. שלומי גבאי
הלווייתו של שריה עופר שנרצח בברוש בשבוע שעבר/שלומי גבאי

סגן-אלוף ברונר סיפר כי החשודים, אחרי שברחו, ככל הנראה עלו על רכב והתרחקו עוד. "הציוד שנתפס נתן לנו קצה חוט שסייע בחקירת האירוע", הוסיף. "אשתו של שריה עופר ברחה מהבית. לקח לה זמן להגיע לכביש 90. ברגע שהיא דיווחה על האירוע הגיע כוח אחרי שלוש-ארבע דקות סמוך לשעה 01:00". על פי עדותו של המג"ד, עולה כי רק בשעה 03:00 איתר הכוח את העקבות של המחבלים ורק עם אור ראשון החל המרדף אחר העקבות שנמשך כעשרה קילומטרים. "לא מצאנו נשק סמוך לגופתו ולא מצאנו סימני גניבה בבית", סיפר המג"ד. מחקירת הפיגוע עולה כי בניגוד להשערה הראשונית, החשודים לא ניסו להימלט לכיוון ירדן וכי לא נמצא גרזן, כפי שנחשד בתחילה.

אמיר בוחבוט ויהושע בריינר השתתפו בהכנת הידיעה

עוד על הרצח בבקעה
הותר לפרסום: נעצרו חשודים ברצח הקצין בבקעת הירדן
”האירוע בבקעה מדאיג, אך לא קשור לרצח החיילים”
אלמנת הקצין שהוכה למוות: לפעול בקיצוניות נגד הרוצחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully