וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו חשודים ברצח הקצין בבקעת הירדן

השב"כ עצר שני חשודים ברצח שריה עופר, וכמה נוספים במעורבות. הם נעצרו לאחר שבסריקות אותרו כלי הרצח, והודו במעשה. המניע טרם נקבע, אך תושבי האזור טוענים: מדובר בפיגוע

צילום: מור שאולי, ערן גילווארג, אלי מנדלבאום; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, עצר אמש (שבת) כמה חשודים במעורבות ברצח של הקצין שריה עופר בביתו שבבקעת הירדן בשישי בלילה. במהלך סריקות של כוחות הביטחון לאחר הרצח, אותרו כלי הרצח, ואלה נמסרו למעבדה לזיהוי פלילי. בעקבות מידע מודיעני שהתקבל בשב"כ, נעצרו שני חשודים רצח וכמה חשודים נוספים במעורבות במעשה.

החשודים ברצח, עודה פריד טאלב חרוב, בן 18, ובשיר אחמד עודה חרוב, בן 21, שניהם מהכפר דיר סאמת שבאזור חברון, הודו בחקירתם בביצוע המעשה. כמו כן, הם סיפרו כי הגיעו כבר לבית הנרצח לפני כשבועיים, אולם לא ביצעו אז את המעשה. מידע זה תואם למידע שמסרה אשת הנרצח בתחקורה בדבר הגעת צעירים מאזור חברון לביתם של בני הזוג, בנסיבות מחשידות.

מהשב"כ נמסר כי החקירה בעיצומה, והמניע לרצח עדיין בבדיקה. במערכת הביטחון ממשיכים לומר כי טרם ברור אם אכן מדובר בפיגוע על רקע לאומני. בפועל, בשב"כ חוקרים גם את האפשרות כי הוא נרצח על רקע פלילי, ייתכן בשל פעולת גניבה שבמהלכה הופתעו הפלסטינים, או שמא הפלסטינים הגיעו למקום על רקע סכסוך מוקדם עם עופר.

שריה עופר, שנרצח בביתו בברוש הבקעה, ורעייתו מוניק עומר. באדיבות המשפחה
"הממצאים בשטח מעידים באופן חד-משמעי על כך שמדובר ברצח ברוטלי ואכזרי על רקע לאומני". שריה עופר ורעייתו מוניק/באדיבות המשפחה

אף שההיבטים הפליליים נחקרים והאירוע טרם מוגדר באופן רשמי כפיגוע, בבקעת הירדן מתעקשים היום לומר כי להם אין ספק שהפלסטינים הגיעו במטרה לרצוח את עופר על רקע היותו יהודי. התושבים מסתמכים, בין היתר, על ממצאים בשטח וכן על ההכנה המוקדמת של הפלסטינים, שהגיעו מצוידים בסכין, בגרזן ובמקוש שבעזרתו רצחו את עופר. "הניסיון להגדיר את האירוע כפיגוע פלילי היא סוג של מניפולציה לכאורה של גורמים מסוימים, המבקשים לא לקחת אחריות על רצף האירועים בחודש האחרון. הממצאים בשטח מעידים באופן חד-משמעי על כך שמדובר ברצח ברוטלי ואכזרי על רקע לאומני, וכל ניסיון לתאר זאת אחרת עושה עוול ליאיא (שריה) עופר ולכל מפעל ההתיישבות".

"רוצחי יאיא עופר נמלטו רגלית כעשרה קילומטרים, השליכו כפפות ומקוש מגואלים בדם – ונמלטו מהאזור עם רכב", כך סיפר היום מפקד גדוד 890 בחטיבת הצנחנים סא"ל יואב ברונר. סא"ל ברונר, שחייליו היו הראשונים להגיע לזירה, סיפר כי הגדוד ביחד עם גששים ביצעו סריקות בשטח, שם עלו על עקבותיהם של החשודים. "כבר בתחילה הובן שיש הרוג בזירה והתחיל מרדף בשטח הפתוח. הבנו שהם נמלטו לכיוון דרום ובמהלך הסריקות אותר חלק מהציוד ששימש אותם כדוגמת כפפות ומקוש שהיו מגואלים בדם. כעבור כעשרה קילומטרים הם ככל הנראה עלו על רכב והסתלקו מהמקום. הציוד שנתפס נתן לנו קצה חוט שסייע בחקירת האירוע". מחקירת הפיגוע עולה כי בניגוד להשערה הראשונית, החשודים לא ניסו להימלט לכיוון ירדן וכי לא נמצא גרזן, כפי שנחשד בתחילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אקדחו של עופר לא נלקח"

אחת העדויות לטענת אנשי הבקעה על כך לא מדובר בניסיון שוד שהשתבש, היא העובדה שבתוך ביתם של מוניק ושריה עופר לא נמצאו עקבות, מה שמוביל למסקנה כי הפלסטינים לא נכנסו כלל לבית לאחר שהיכו למוות את עופר. בסריקות של כוחות הביטחון נמצא גם אקדחו האישי של עופר בחדר השינה, כך שלו ביקשו הפלסטינים לגנוב דבר מה מהבית, הרי שהיו יכולים לדברי מכריו של עופר להיכנס בקלות לבית ולקחת עמם את האקדח. מעבר לכך, על אף שאתר הנופש סבל בשנים האחרונות מגניבות, מעולם לא התקרבו הפורצים אל הבית שבו התגוררו עופר ורעייתו, אלא הסתפקו בגניבות מבקתות הצימרים בלבד.

חיילים בסריקות אחר מבצעי הפיגוע בבקעת הירדן. יותם רונן
סריקות החיילים לאחר הרצח בבקעת הירדן/יותם רונן

מחקירת האירוע עלה כי בני הזוג צפו בטלוויזיה בסלון ביתם בברוש הבקעה, כפר נופש בעבר שאיננו פעיל כיום. לפתע הגיעו לחצר הבית אלמונים חמושים בחפצים קהים, הסתערו על הבעל והחלו להכות אותו נמרצות. האישה, מוניק, ניסתה לסייע לבעלה, ובשלב מסוים הצליחה להימלט. היא רצה לעבר כביש 90 הסמוך כשהיא חבולה ושותתת דם וניסתה לעצור כלי רכב על מנת להזעיק עזרה. מוקד מגן דוד אדום שאליו שקיבל את השיחה הזעיק את הצבא ואת המשטרה, שהגיעו למקום בכוחות גדולים. חמישה פלסטינים נעצרו בחשד שהיו מעורבים ברצח.

היום בשעה 17:00 יובא עופר למנוחות בבית העלמין בכפר ויתקין.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא:
"האירוע בבקעה מדאיג, אך לא קשור לרצח החיילים"
"הלוחם האגדי" נרצח 40 שנה בדיוק אחרי שאחיו נפל
חשד לפיגוע בבקעה: אל"מ במיל' הוכה למוות בגרזנים ובמוטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully