וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 400 אלף פונו מבתיהם לקראת "סופר ציקלון"

12.10.2013 / 9:40

הסופה "פיילין" עושה דרכה במהירות לעבר החוף המזרחי של תת-היבשת וצפויה להשפיע על כ-12 מיליון בני אדם. לפי הערכות שונות, נזקיה יהיו קשים מאלה של הוריקן "קתרינה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כוננות בהודו לקראת סופת הציקלון "פיילין" שצפויה לפקוד את מזרחה של תת-היבשת בשעות הלילה ולגרום נזקים כבדים ביותר: כ-400 אלף בני אדם פונו מבתיהם, רובם במדינת המחוז אוריסה, והועברו למקומות מקלט זמניים. הרשויות פרסמו אזהרה חמורה עם התקרבותה של "פיילין" והתריעו מפני נזק בהיקף נרחב שייגרם לגידולים חקלאיים, לבניינים ישנים, לתשתיות המים והחשמל ולתנועת הרכבות. עוצמתה של הסופה הוגדרה 5 – הדרגה החזקה ביותר – והיא צפויה להתפתח לכדי "סופר ציקלון". לפי ההערכות במדינה, נזקי הסופה ישפיעו על כ-12 מיליון בני אדם.

סופת הציקלון "פיילין" מתקרבת לחופי מזרח הודו. 12 באוקטובר 2013. רויטרס
גלים מתקרבים לחופי אנדרה פראדש, הבוקר/רויטרס

השירות המטאורולוגי ההודי דיווח כי הרוחות המשתוללות במפרץ בנגל ועושות דרכן לחוף נעות במהירות של 220 קילומטרים בשעה לפחות, וכי אלה יביאו עמן גלים בגובה שלושה עד ארבעה מטרים. "הסופה צפויה לגרום נזק גדול בהתחשב במהירות הרוחות", אמר לקשמן סינג רטור, מנהל השירות המטאורולוגי. שירותי חיזוי שונים העריכו כי הסופה תגרום נזק רב יותר מזה של ההוריקן "קתרינה" שהיכה בחופי ארצות הברית ב-2005 והביא למותם של כ-1,800 בני אדם.

מדינת המחוז אוריסה, שם יורדים גשמים כבדים, צפויה לספוג את הנזק הרב ביותר. תושביה מקווים כי התוצאות יהיו הרסניות פחות מאלה שנרשמו לפני 14 שנים, אז קיפחו את חייהם 10,000 בני אדם בנסיבות דומות. "הרוחות צוברות תאוצה", אמר נציב הסעד של מדינת אוריסה, פראדיפ אומאר מוהפטרה. לדבריו, "היו אנשים שלא רצו להתפנות וכעת הם רוצים".

במדינת המחוז אנדרה פראדש, השוכנת מדרום לאוריסה, גרם מזג האוויר הסוער להצפתם של שדות חקלאיים. "אנו מוכנים להתפנות", אמר ג'אגדש דסרי, העומד בראש כפר דייגים מקומי המונה 2,500 תושבים. "אם הגלים יהיו גבוהים יותר, המקום כולו ייחרב", הוסיף. לפחות 60 אלף תושבי אנדרה פראדש כבר עזבו את בתיהם מחשש לבאות.

לקריאה נוספת:
סופת טייפון הכתה במזרח סין, רבבות פונו מבתיהם
איטליה: 50 הרוגים בטביעת סירת מהגרים
מקסיקו: 97 הרוגים ועשרות נעדרים בשיטפונות ענק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סופת הציקלון "פיילין" מתקרבת לחופי מזרח הודו. 12 באוקטובר 2013. רויטרס
סקרנים מביטים בחוף לקראת בואה של "פיילין"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully