וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד פיוס נוסף? איראן ביטלה ועידה אנטי-ציונית

לפי ה"טלגרף הבריטי", משרד החוץ האיראני פעל לביטול הוועידה השנתית. ההחלטה גררה גינויים מצד גורמים שמרנים בטהרן. בוועידה קודמת קרא אחמדינג'ד ל"מחיקת ישראל מהמפה"

המשטר באיראן ביטל ועידה שנתית נגד הציונות המכונה "אופק חדש", אשר אמורה הייתה להתכנס בחודש הבא. כך דיווח אמש (חמישי) ה"טלגרף" הבריטי. על פי הדיווח, משרד החוץ האיראני פעל לביטול האירוע, שבו צפוי היה להשתתף סנטור אמריקני לשעבר, לצד 63 משתתפים נוספים ממדינות זרות.

עוד עולה מהדיווח כי ההחלטה הובילה לשורה של גינויים מצד גורמים שמרנים המזוהים עם הוועידה. מדובר במחווה נוספת כלפי המערב מצד הנשיא הטרי חסן רוחאני, הנוקט מדיניות שונה מקודמו בתפקיד, מחמוד אחמדינג'אד שבוועידה קודמת תיאר את השואה בתור מיתוס וקרא ל"מחיקת ישראל מהמפה".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בפתיחת עצרת האו"ם. 25 בספטמבר 2013. AP
טען כי אינו מכחיש את קיום השואה. רוחאני בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, בחודש שעבר/AP

לעומתו, רוחאני הכיר לאחרונה באירוע ההיסטורי. בראיון למגישת ה-CNN כריסטיאן אמנפור בחודש שעבר טען רוחאני כי הוא אינו מכחיש את קיומה של השואה. לדבריו, השואה הייתה פשע נורא של הנאצים נגד היהודים והוא מגנה כל רצח עם. בסוף החודש שעבר הצהיר רוחאני כי הוא מעוניין להשיג הסכם עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו בתוך שלושה עד שישה חודשים.

"הדרך היחידה להתקדמות היא באמצעות לוח זמנים קצר", אמר רוחאני בראיון ל"וושינגטון פוסט". לדבריו, "ככל שלוח הזמנים יהיה קצר יותר, כך ירוויחו כולם. אם מדובר בשלושה חודשים, זוהי הבחירה של איראן. אם מדובר בשישה חודשים, גם זה טוב. זו שאלה של חודשים, לא שנים".

כמו כן, בחודש שעבר, לראשונה מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979, שוחחו נשיאי ארצות הברית ואיראן - רוחאני והנשיא ברק אובמה, שנמנעו מפגישה פנים-אל-פנים ולחיצת יד במהלך אירועי העצרת הכללית האו"ם בניו יורק.

בתום השיחה כינס אובמה תדרוך עיתונאים קצר בבית הלבן שבו אמר כי הוא וכן רוחאני הנחו את הצוותים שלהם לפעול בזריזות לגיבוש הסכם בנושא תכנית הגרעין האיראנית. הוא הוסיף כי נוצרה הזדמנות יוצאת דופן להשיג התקדמות עם טהראן בסוגיה שבודדה את איראן מהמערב. "סביר להניח כי יהיו קשיים בהמשך וההצלחה אינה מובטחת, אך אני מאמין שניתן להגיע להסכם מקיף בנושא", אמר הנשיא האמריקני.

עוד בנושא
לראשונה זה 34 שנים: נשיאי ארה"ב ואיראן שוחחו
רוחאני: מעוניין בהסכם לגבי הגרעין תוך 3 חודשים
רוחאני בעצרת האו"ם: מתנגד לנשק גרעיני, מוכן למשא ומתן מיידי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully