וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי המכללות הטכנולוגיות מאיימים לשבות רעב

10.10.2013 / 18:57

אחרי שמשרדי הממשלה סרבו להעניק מימון למכללות להנדסאים, הודיעו ראשי המוסדות הללו על החרפת המאבק. בין היתר הם מתכננים להקים מאהל מחאה ולהשבית לחלוטין את הלימודים

בתום כינוס חירום, הודיע הבוקר (חמישי) פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות על כוונתו לפתוח בשביתת רעב ולהקים אוהל מחאה מול משכן הכנסת - בעקבות סירוב משרדי הכלכלה והאוצר להעניק למכללות תקציב אשר יאפשר את פעילותם. בנוסף, הוחלט על השבתת לימודי ההשכלה הטכנולוגית למשך שעתיים ביום שני הקרוב, לטובת פעילויות תדרוך והסברה. הערב צפויים להתכנס גם נציגי הסטודנטים לדיון בהסלמת צעדיהם במאבק.

"הפורום עומד על דרישתו המינימלית לתקצוב ב-140 מיליון שקלים לשש שנים בתחילתה של הרפורמה הנדרשת להצלת המכללות הטכנולוגיות", אמרה היום יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות, ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב. "צוות מנהלי המכללות החליט על פתיחה בשביתת רעב מול משכן הכנסת בשני הקרוב. במקביל, הוחלט כי במידה ולא נגיע להסדר מול הממשלה, עד ליום חמישי הבא, נפתח בהשבתה כללית של הלימודים כבר ביום ראשון הבא", אמרה פנחסי-אדיב והוסיפה: "הממשלה מרעיבה את ההשכלה הטכנולוגית ולא הותירה בידינו ברירה אלא להסלים את המאבק למען עתיד הסטודנטים והמדינה. ההחלטה לשבות רעב הגיעה מתוך הבנה שעל המנהלים לשמש מגן עבור הסטודנטים".

לפני כחודשיים שלחו חברי הפורום מכתב לשר האוצר יאיר לפיד, שבו ביקשו ממנו להעביר תקציב חירום של 80 מיליון שקלים על מנת לפתוח את שנת הלימודים. אולם שר האוצר טען מצדו כי התקציב "נקבע בהתאם למגבלת המקורות ובמטרה לשקף בצורה הטובה ביותר ותוך ראיית התמונה הכוללת, את סדר העדיפות של הממשלה ואת יעדיה הכלכליים והחברתיים".

הדיונים נמשכו, תקציבים לא הועברו

לפני שנה יצא פורום המכללות הטכנולוגיות המייצג מעל 22 אלף סטודנטים ברחבי הארץ למאבק לתקצוב המכללות וזאת לאור מצב החירום הכלכלי אליו נקלעו בעקבות צמצום משמעות במימון שניתן מהמדינה בעשור האחרון. הפורום החליט להשבית את הלימודים וקרא לראש הממשלה להעביר למכללות בשלב ראשון מענק חירום של 40 מיליון שקלים, על מנת שיוכל לפתוח את שנת הלימודים.

השביתה הופסקה הודות להסכם שחתמו משרדי התמ"ת והאוצר עם פורום המכללות הטכנולוגיות במסגרתו סוכם שבשלב הראשון יועברו 20 מיליון שקלים למכללות בשנת הלימודים תשע"ג, מתוכם 5 מיליון לטובת חיזוק המוסדות שבאזורי עדיפות לאומית. בנוסף הסכימו הצדדים על הליך משותף אשר יבחן את עלויות הכשרת ההנדסאים שבמסגרתו יוצגו המודלים לתמחור, תקצוב והצעות לשינויים מבנים. הדיונים בנושא נמשכו, אולם תקציבים נוספים לא הועברו למכללות ולא נקבעה להן תכנית רב שנתית.

לקריאה נוספת:
המכללות הטכנולוגיות הגיעו להסכם

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully