וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס: הדיקטטורה פרסמה תוצאות - יום לפני הבחירות

איש באזרבייג'ן המושחתת לא ציפה שהנשיא אילהם אלייב יתקשה לזכות בכהונה שלישית בתפקיד. הפעם, ההפתעה הייתה כשוועדת הבחירות הכריזה על התוצאות יממה לפני פתיחת הקלפיות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אזרבייג'ן מעולם לא נחשבה למופת של משטר דמוקרטי: מדובר ברפובליקה סובייטית לשעבר ומדינה עשירה בנפט, המהווה מקלט למיליונרים ולפושעים, וגם נקודת מוצא למי שמבקש לחדור לאיראן. המשטר בבירה באקו מעלים עין ממעשי שחיתות, ומנגד ממהר לכלוא את מפגיני האופוזיציה.

לכן, איש לא ציפה שהנשיא, אילהם אלייב, יתקשה לזכות בכהונה שלישית בתפקיד, בבחירות שנערכו אמש (רביעי). אלייב ירש את השלטון מאביו, חיידר אלייב, שמת ב-2003. גם בבחירות שנערכו אמש הוא לא נתקל בהתנגדות עזה.

למרות העובדה שהתוצאות היו ידועות מראש, נראה שהפעם, הדמוקרטיה המזויפת של אזרבייג'ן הלכה צעד אחד רחוק מדי: ועדת הבחירות הממשלתית פרסמה את התוצאות ביום שלישי - יממה לפני שהקלפיות בכלל נפתחו.

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב ואשתו מהריבאן מצביעים בבחירות. באקו, אוקטובר 2013. AP
הנשיא אלייב ואשתו מהריבאן בקלפי בבאקו. את המתח באוויר קשה לחתוך בסכין/AP

ערוץ הטלוויזיה "מיידן", המשדר באינטרנט מטעם האופוזיציה, פרסם צילום מסך של האפליקציה הרשמית של ועדת הבחירות, לפיה הנשיא אלייב זכה ב-72.76% מהקולות, לעומת 7.4% שקיבל יריבו מהאופוזיציה, ג'מיל חסאנלי. כמו כן נמסרו נתונים על שיעור ההצבעה לפי שעות היום.

מנהל הערוץ, אמין מילי, שבעבר ריצה מאסר בשל הבעת דעה אנטי-ממשלתית, אמר ל"אינדיפנדט" הבריטי כי למרות שבעבר כבר תועדו מקרים של זיופים בבחירות באזרבייג'ן, הרי שהמקרה הנוכחי משקף עליית מדרגה חמורה. "הם לוקחים את טפסי ההצבעה, ובסוף הם יכתבו איזה מספרים שהם רוצים", אמר.

התוצאות "הרשמיות", אגב, היו יותר מחמיאות עבור הנשיא מאשר אלה שחזה לו המדגם המזויף: הוא קיבל 92% מהקולות. הוא יוכל להתמודד גם בבחירות הבאות, אחרי שביטל ב-2009 את החוק האוסר על מגבלת כהונות.

לקריאה נוספת
"אזרבייג'ן תספק סיוע צבאי לישראל אם תתקוף באירן"
מאסר באזרבייג'ן למתכנני מתקפה על שגרירות ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully