וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נורתה מסיני לעבר מעבר ניצנה, אין נפגעים

10.10.2013 / 13:58

בעקבות הירי אל מעבר הגבול הדרומי, הוא נסגר לזמן קצר ונפתח מחדש. גורם צבאי מעריך כי האירוע בא על רקע הלחץ שמפעילים כוחות הביטחון המצריים על החמושים בחצי האי

אש נפתחה בשעות הצהריים (חמישי) מכיוון מצרים לעבר מעבר ניצנה שבגבול ישראל-מצרים. בעקבות הירי, הוחלט לסגור את המעבר מחשש לאירוע טרור, וכעבור זמן קצר הוא נפתח מחדש. איש לא נפגע מהירי ולא נגרם נזק. גורם צבאי מסר כי הוא מעריך שהירי לעבר המעבר, המאויש בצד המצרי בכוחות ביטחון מצריים, בא על רקע הלחץ שמפעילים המצרים על הגורמים החמושים בסיני.

מעבר ניצנה בגבול עם מצרים. אוגוסט 2013. רויטרס
מאויש בכוחות ביטחון מצריים. מעבר ניצנה/רויטרס

הבוקר דיווחו כלי התקשורת במצרים כי ארבעה חיילים מצרים נהרגו, ועוד חמישה נפצעו, בפיצוץ מכונית תופת ממערב לאל-עריש שבסיני. ביום שני האחרון נהרגו לפחות עשרה בני אדם בשלושה פיגועים שכוונו נגד כוחות הביטחון במדינה. מקורות ביטחון בקהיר אמרו כי כמה חמושים ירו למוות בחמישה חיילים שהיו בסיור בפאתי איסמעיליה. החמישה, בהם קצין בדרג סגן, נורו ממכונית שנמלטה מהמקום.

מאוחר יותר, מכונית ממולכדת התפוצצה במטה ביטחוני בדרום סיני. חמישה בני אדם, ככל הנראה חיילים, נהרגו, וכ-50 נפצעו. נזק כבד נגרם למבנה בן ארבע הקומות, ועדי ראייה אמרו כי נערכים חיפושים אחר ניצולים מתחת להריסות. בעוד שפיגועים נגד כוחות הביטחון בסיני הפכו לשכיחים למדי וגררו מבצע צבאי נרחב בתגובה, הרי שהפיגוע בדרום חצי האי, בעיר א-טור, נחשב נדיר למדי.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

לקריאה נוספת:
אחרי יום הדמים בקהיר: 10 הרוגים בפיגועים נגד הצבא
סיני: 11 הרוגים בהתקפות נגד כוחות הביטחון ברפיח
עשרות הרוגים ופצועים בסיני: "המבצע הגדול מ-73'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully