וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים חטפו את ראש ממשלת לוב בטריפולי

10.10.2013 / 7:42

עלי זידאן נחטף בצאתו ממלון שבו הוא מתגורר, ונראה מלווה בקבוצת חמושים, כנראה אנשי משטר. קבוצת מורדים לשעבר קיבלה אחריות: "תגובה ללכידת בכיר אל-קאעדה על ידי ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת לוב, עלי זידאן, נחטף על ידי חמושים בצאתו מבית מלון מטריפולי - כך דיווחו הבוקר (חמישי) הרשתות סקיי ניוז בערבית וכלי תקשורת נוספים במדינה. בתחילה פורסמה בעמוד הפייסבוק של הממשלה הלובית הכחשה לדיווח, אך בהמשך נמסר: "ראש ממשלת המעבר, עלי זידאן, נלקח למיקום לא ידוע מסיבות לא ברורות", ככל הנראה על ידי קבוצה של מורדים לשעבר.

גם דוברו של זידאן הכחיש בתחילה את הדיווחים על חטיפה ואמר כי מדובר בשמועה, אך בהמשך כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "החוטפים אילצו אותי להכחיש את הדיווח". מאבטחים במלון "קורינתיה" בבירת לוב טריפולי, שבה כפי הנראה מתגורר זידאן, אישרו לסוכנות רויטרס כי הוא אכן נחטף על ידי חמושים בצאתו מהמקום. אחד השומרים במלון תיאר את האירוע כ"מעצר". רשת אל-ג'זירה דיווחה הבוקר כי אנשי משרד הפנים ומשרד הפעולות של המהפכנים בלוב הם שחטפו את ראש הממשלה.

"חדר המבצעים של מורדי לוב" קיבל אחריות על חטיפתו של ראש הממשלה זידאן. לטענתם, הם עשו זאת בהוראת התובע הכללי. עם זאת, משרד התובע הכללי הכחיש שהורה לעצור את עלי זידאן. כעבור זמן קצר, פרסמו החוטפים תמונה של זידאן כשהוא מוחזק בידיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה ראשונה של זידאן שפרסמו החוטפים לאחר חטיפתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, דווח ברשת טלוויזיה פרטית במדינה כי עשרות חיילים לא חמושים הגיעו ללשכתו של ראש הממשלה זידאן והתמקמו במקום, בדרישה לקבל שכר המגיע להם. ממשלת לוב תתכנס לישיבת חירום בראשות סגן ראש הממשלה בעקבות מעצרו של זידאן. לא ברור אם מאחורי "המעצר" עומד סגן ראש הממשלה, שחבר למורדים לשעבר.

במלאות שנתיים להפלתו של שליט לוב מועמר קדאפי, ממשלת המרכז בלוב נאבקת עדיין בקבוצות מיליציה שבטיות ואיסלאמיות ששולטות בחלקים מהמדינה. כמו כן, הקבוצות האיסלאמיות עדיין זועמות בעקבות לכידתו של בכיר אל-קאעדה במדינה, אבו אנאס א-ליבי, על ידי כוחות צבא ארצות הברית בסוף השבוע האחרון, בטענה כי הממשלה שיתפה פעולה עם המבצע, על אף ההכשות בנושא. "המעצר שלו בא לאחר ההצרה של ג'ון קרי על לכידתו של אבו אנאס א-ליבי, לאחר שאמר שהממשלה הלובית הייתה מודעת למבצע", אמר דובר של הקבוצה.

לקריאה נוספת:
ארה"ב לכדה את האחראי לפיגועים בשגרירויות באפריקה
לוב: 25 הרוגים בקרב בין מפגינים למיליציה בבנגזי
פיגוע בשגרירות בטריפולי, הראשון מאז מות קדאפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully