וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנחלות האקולוגית בנגב: אנשי הגרעין לא מתפנים

רמי שני

9.10.2013 / 3:13

למרות החלטה של בית המשפט, אנשי גרעין הראל שהקימו יישוב ברמת נגב, מסרבים להתפנות. "ניתן לנו פתרון זמני, שנדחה על ידי המועצה", אמרו. רשות מקרקעי ישראל: עשו דין לעצמם

אנשי גרעין הראל, שהקימו התנחלות אקולוגית על הר אלדד שבתחום המועצה האזורית רמת נגב, אינם מתכוונים ככל הנראה לפנות אותה בשלב זה, למרות החלטה של בתי המשפט המחוזי והשלום בבאר שבע בעניין. על פי ההחלטות, היה עליהם לפנות את המבנים ולעזוב את ההר עד אתמול (שלישי). בתשובה לשאלה אם בכוונתם להיענות להחלטת בית המשפט הודיעו אנשי הגרעין: "אנו פועלים כחוק ונתפנה מהר אלדר לפתרון התיישבותי מוסדר על ידי הרשויות. ניתן לנו פתרון זמני אליו הסכמנו ורצינו לעבור, אך הוא נדחה על ידי המועצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתפנה מהר אלדר לפתרון התיישבותי מוסדר". אנשי הגרעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מקרקעי הציבור והמדינה אינם הפקר", קבע השופט יוסף אלון, נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בהכרעת הדין. "זהו יסוד מוסד בסדר החברתי ויסוד מרכזי בקיום חברה ומדינה הפועלות על פי דין. זכותה של המדינה, ואף חובתה, לעשות כל הניתן על פי הדין למנוע פלישה למקרקעי ציבור, ומשנתגלו כאלה, לפעול בדרך היעילה ביותר על פי הדין לתיקון המעוות ולפינוי הפולשים מסיגי הגבול".

עוד נכתב, כי קבוצת גרעין הראל "מודה ומאשרת כי אין לה או למי מחבריה זכות קניינית (...) הם מודים בפה מלא כי פלשו למקרקעי ציבור בהם חשקה נפשם (...) לדעתי היה די בכך לדחיית בקשתם לצו מניעה זמני על הסף - ולו מחמת התנהלות פורעת חוק זו כשלעצמה".

ברשות מקרקעי ישראל זעמו על צעדיהם של אנשי הגרעין. "מדובר בעבירה בוטה על החוק של קבוצת אזרחים שקשרו לבצע דבר עבירה, עשו דין לעצמם והשתלטו על קרקע ציבורית ללא היתר ובניגוד לחוק", אמר השבוע ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל. "אנחנו עוקבים אחר ההכנות של הפולשים לפינוי כפי שציווה עליהם בית המשפט ומשוכנעים שהם יקיימו את פסיקתו. מפקחי רשות מקרקעי ישראל אוכפים את חוקי הקרקעות בכל רחבי הארץ לפי חוקי המדינה ובתי המשפט, וכך נמשיך לעשות. עברייני קרקע יטופלו בהתאם לחוק ללא הבדל דת, גזע ומין".

הקימו התנחלות בנגב - ויפונו בידי המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully