וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקימו התנחלות בנגב - ויפונו בידי המדינה

רמי שני

12.8.2013 / 0:02

קבוצת צעירים הקימה לאחרונה יישוב בנוסח חומה ומגדל בהר אלדד. "עזבנו את החיים הנוחים בעיר ואנו הולכים בעקבות בן גוריון". מנהל מקרקעי ישראל: "המבנים יפונו"

קבוצת צעירים הקימה לאחרונה התנחלות בנוסח חומה ומגדל שאותה הגדירה כ"יישוב חלוצי" בהר אלדד שבדרום הנגב, בין שדה בוקר למצפה רמון. בשטח הוקמו כמה מבנים שנועדו לאפשר להם להתגורר במקום. לטענת חברי גרעין "הראל", הם פעלו מול גורמי התיישבות כדי שיסייעו להם לאתר מקום להקים יישוב קהילתי על טהרת השמירה על הסביבה, ומשלא קיבלו את ההיתרים הנדרשים והקצאת קרקע, הקימו באופן בלתי חוקי כמה מבנים ארעיים, שבהם בכוונתם לשכן את 75 אנשי הגרעין, ובהם גם משפחות עם ילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנהל מקרקעי ישראל לא יעצור אותנו". חברי גרעין "הראל" בהר אלדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שהפיצו ברשת לאחר עלייתם למקום, מסביר יו"ר הגרעין רועי לוין כי הם החליטו לפלוש לשטח, אף שלא קיבלו את האישורים לכך: "ניסינו בכל דרך לקבל אישור דרך כל מי שאפשר. הגענו למסקנה שזה מה שצריך לעשות והחלטנו להקים את היישוב". במהלך הסרטון מסביר הקריין כי העלייה לשטח נעשתה במחאה על אזלת היד של המערכת, שלא סייעה להם להקים את היישוב.

במכתב שהועבר לטענתם לראש הממשלה, לנשיא, לשרים ולחברי כנסת, כתבו אנשי הגרעין: "הודענו בימים האחרונים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרי הממשלה ולחברי הכנסת על עלייתנו לקרקע בהתאם לחזונם של מייסדי המדינה. חברי וחברות הגרעין הם בעלי מקצועות בתחום ההוראה והחינוך, עבודה סוציאלית, היי-טק ועוד. עזבנו את החיים הנוחים בעיר, ואנו הולכים בעקבותיהם של ענקים בני דור המייסדים של היישוב היהודי בארץ ישראל, בהם ראש הממשלה דוד בן-גוריון ויוסף טרומפלדור. מנהל מקרקעי ישראל לא יעצור אותנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסינו בכל דרך לקבל אישור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שהרשויות לא רואות עין בעין את ההתנחלות הבלתי חוקית שהקימו חברי גרעין: "הם נפגשו איתנו מספר פעמים", סיפר ראש המועצה האזורית, שמוליק ריפמן, שהמקום שבו הוקמה ההתנחלות נמצא בשטחה. "הצענו להם כל מיני חלופות, כמו למשל להצטרף לישוב קיים. הם דחו את ההצעות". עוד אמר ריפמן: "בימים האחרונים שמענו שהם הקימו את ההתנחלות שלהם בהר אלדר. בימים הקרובים נקיים שם פעולת פיקוח, ואם יתברר כי הם עברו על החוק, ההתנחלות תפונה". במועצה אומרים כי במקום לא מתוכננת התיישבות בשל ערכי הנוף והטבע בסביבה. מרשות מנהל מקרקעי ישראל נמסר כי בימים הקרובים המבנים הבלתי חוקיים יפונו.

מהמועצה האזורית רמת נגב נמסר בתגובה כי גרעין הראל עמו התנהלה הדברות על התיישבות החליט על דעת עצמו ומבלי לקבל את האישורים הנדרשים להתיישב על הר אלדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully