וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאחז החברתי בשרון פונה הלילה בידי מאבטחים

שלומי גבאי

27.7.2012 / 10:01

פעילי מחאת הדיור שהקימו את מאחז "חומה ומגדל" טוענים כי פונו באלימות על ידי מאבטחים פרטיים, שככל הנראה הוזמנו על ידי קיבוץ יקום הסמוך: "בערב תשעה באב נחרב מגדל צדק"

מאחז המחאה החברתית "חומה ומגדל", הסמוך לקיבוץ יקום שבשרון, פורק הלילה (שישי) על ידי מאבטחים של חברה פרטית, שככל הנראה נשכרו בידי הקיבוץ. המאחז שהוקם לפני כשבוע וחצי כמחאה על מחירי הדיור, פונה לטענת פעילי המחאה באלימות. לטענת הפעילים, המאבטחים הגיעו ללא ליווי משטרתי וסירבו להציג צו משטרתי, וכן סירבו לתת לפעילים להתפנות בצורה מסודרת ולקחת את חפציהם האישיים. במקום שהו באותה העת חמישה פעילים חברתיים.

גד הרן, ממקימי המאחז, אמר כי "סמוך לשעה ארבע בבוקר הגיעו מעל מאה מאבטחים של חברת האבטחה פרטית ופינו את המקום. המאבטחים - שככל הנראה נשלחו על ידי מזכירות קיבוץ יקום - נהגו בחוסר סבלנות ואף באלימות. במקרה אחד הלם מאבטח בפרצופו של פעיל וגרם לו לנזק. הזעקנו את המשטרה שאיחרה להגיע". עוד טענו הפעילים כי אחד המאבטחים איים על פעיל אחר כי יפגע בכלבים שלו. ככל הנראה, אחד הפעילים ניפץ שמשה בתחנת דלק סמוכה.

בשלישי: קראוונים ראשונים הוצבו במאחז החברתי "חומה ומגדל"

קיבוץ יקום: "תומכים במחאה החברתית"

הרן הוסיף כי "בערב תשעה באב נחרב מגדל צדק על ידי בני עוולה וחורבנו של הבית השלישי הולך ומתקרב על ידי הסתת יהודים ואזרחים זה בזה כדי לכסות על הגזל השחיתות והאטימות של מנהיגי מדינת ישראל. עם ישראל טוב ממנהיגיו ומגדל צדק עוד יקום בירושלים". ג'קי אדרי, אף הוא ממנהיגי המאחז, עוכב לחקירה במשטרת נתניה.

לא ניתן היה להשיג את תגובת הקיבוץ.

ממשטרת מרחב השרון נמסר בתגובה כי "טענות המוחים ייבדקו".

לפני שבוע וחצי: פעילים חברתיים הקימו "היאחזות חברתית" ליד יקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully