וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה בפלסטיני שניסה לחדור להתנחלות בשומרון

8.10.2013 / 13:44

הכוח זיהה ניסיון חדירה של שוהה בלתי חוקי, ולאחר שלא נענה לקריאותיהם לעצור, החיילים ירו לעברו ופצעו אותו בבטנו. הוא פונה לבית החולים בילינסון. לא אותר נשק ברשותו

כוח צה"ל ירה היום (שלישי) בפלסטיני שניסה לחדור להתנחלות שערי תקווה שבשומרון. צה"ל זיהה את חדירת הפלסטיני, כפי הנראה שוהה בלתי חוקי, ליישוב וביצע נוהל מעצר חשוד. הוא פתח בירי הרתעתי, ולאחר שהפלסטיני לא נענה לקריאות החיילים, ירו לעבר פלג גופו התחתון וזיהו פגיעה.

צוות רפואי שהוקפץ למקום העניק לפלסטיני טיפול ראשוני ופינה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כשהוא ירוי בבטנו אך בהכרה. גורם צבאי מסר כי נבדקת אפשרות שמדובר במחבל. עד כה, טרם אותר כלי נשק ברשותו.

במוצאי שבת חדרו מחבלים להתנחלות פסגות שמדרום לרמאללה, ירו בילדה בת תשע ופצעו אותה באורח קל. תחילה טענו כוחות הביטחון כי איתרו נשק מאולתר סמוך להתנחלות, שככל הנראה שימש את המחבל שירה בילדה. אולם, כמה שעות לאחר מכן טענו בצבא כי החפץ שאותר אינו כלי נשק. "בהמשך למידע שהועבר הבוקר, התברר כי החפץ שנחשד כנשק מאולתר אינו נשק", נמסר מדובר צה"ל.

הבוקר דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי כוח צה"ל עצר שני אחים פלסטינים בחשד למעורבותם בירי. אביהם של השניים אמר לכתב הסוכנות כי כוח של הצבא הקיף את הבית, ועצר את שני בניו, עלאה ומאג'ד עדאווי. "ניסיתי להיכנס לבית, אבל הם סירבו", אמר האב. "ראיתי מרחוק ששניהם נעצרו וכשהכוח הישראלי עזב ראיתי שהם גם ערכו חיפוש בבית". מצה"ל לא נמסרה תגובה לפרסום.

לקריאה נוספת:
הירי בפסגות: "נעצרו 2 פלסטינים בחשד למעורבות"
פלסטיני פרץ מחסום בשומרון; 2 לוחמי מג"ב נפצעו קל
פלסטיני נורה ואחר נעצר כשניסו לחדור לישראל מעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully